Gdzie polecimy w sezonie „Zima 2024/2025” z Portu Lotniczego Katowice? 70 tras regularnych i czarterowych do 61 lotnisk w 34 państwach
W niedzielę 27 października 2024 r. w branży lotniczej rozpocznie się sezon „Zima 2024/2025”, który potrwa do ostatniej soboty marca 2025 r. włącznie. Zgodnie z zapowiedziami linii lotniczych oraz biur podróży, w Katowice Airport siatka połączeń regularnych oraz czarterowych obejmować będzie 70 tras do 61 lotnisk zlokalizowanych w 34 państwach.
„Zima 2024/2025” – siatka połączeń regularnych
W ramach ruchu rozkładowego, który w Katowice Airport obsługiwany jest przez linie Wizz Air, Ryanair, PLL „LOT” oraz Air Dolomiti (przewoźnik obsługuje rejsy dla niemieckiej Lufthansy), podczas sezonu zimowego w Pyrzowicach dostępnych będzie 36 kierunków do 30 lotnisk w 16 państwach, w tym jedna nowość: Ryanair zapowiedział, że we wtorek 29 października 2024 r. zainauguruje połączenie do włoskiego Reggio Calabria.
W trakcie sezonu „Zima 2024/2025” najwięcej połączeń (osiem) realizowanych będzie do Włoch – linia Wizz Air poleci do Katanii, Neapolu, Rzymu-Fiumicino oraz Salerno, a samoloty Ryanaira obsłużą rejsy do Katanii, Mediolanu-Bergamo, Reggio Calabria oraz Rzymu-Fiumicino. Sześć tras będzie dostępnych do Hiszpanii: Wizz Air obsłuży pięć (Alicante, Barcelona, Fuerteventura, Malaga, Teneryfa), a Ryanair jedną (Alicante). Cztery kierunki umożliwią podróż do Wielkiej Brytanii: Wizz Air zaoferuje rejsy do Liverpoolu i Londynu-Luton, a Ryanair poleci do Londynu-Stansted oraz Manchesteru. Trzy połączenia będą obsługiwane do Niemiec: Wizz Air oraz Ryanair umożliwią podróż do Dortmundu, a samoloty Air Dolomiti/Lufthansy połączą Pyrzowice z Frankfurtem. Dwie trasy będą realizowane na Cypr (Larnaka – Wizz Air, Pafos – Ryanair), do Grecji (Ateny – Wizz Air, Ryanair) oraz na Maltę (Wizz Air, Ryanair). Loty na pojedynczych kierunkach będą obsługiwane do Danii (Kopenhaga – Wizz Air), Gruzji (Kutaisi – Wizz Air), Holandii (Eindhoven – Wizz Air), Irlandii (Dublin – Ryanair), na Islandię (Reykjavik – Wizz Air), do Norwegii (Oslo-Gardermoen – Ryanair), Portugalii (Madera – Wizz Air) oraz Zjednoczonych Emiratów Arabskich (Abu Zabi – Wizz Air). Zimą w Katowice Airport dostępne będzie również jedno połączenie krajowe – PLL „LOT” obsłuży rejsy między Pyrzowicami a Warszawą.
„Zima 2024/2025” – siatka połączeń czarterowych
Podczas sezonu zimowego pasażerowie podróżujący z Katowice Airport będą mogli polecieć na wakacje z biurami podróży w ramach 34 kierunków do 21 państw. Wśród dostępnych tras znajdują się trzy nowości – 1 listopada 2024 r. wystartują loty czarterowe do Bahrajnu, 29 listopada 2024 r. odbędzie się inauguracyjny rejs z Pyrzowic do indyjskiej Goi, a od 28 grudnia 2024 r. możliwa będzie podróż na wakacje do położonej w Dominikanie La Romany.
Zgodnie z zapowiedziami biur podróży, w trakcie rozkładu „Zima 2024/2025” najwięcej połączeń (pięć) oferowanych będzie do Hiszpanii (Fuerteventura, Gran Canaria, La Palma, Lanzarote, Teneryfa). Cztery kierunki będą realizowane do Egiptu (Hurghada, Marsa Alam, Sharm El Sheikh, Taba), trzy do Dominikany (La Romana, Puerto Plata, Punta Cana), a dwa do Omanu (Muskat, Salalah), na Sri Lankę (Colombo, Mattala Rajapaksa), do Tajlandii (Bangkok, Phuket) oraz Zjednoczonych Emiratów Arabskich (Ras Al-Kajmah, Al-Maktoum). Pojedyncze trasy umożliwią z kolei wylot na wakacje z Pyrzowic do Bahrajnu (Al-Mukarrak), Gambii (Bandżul), Indii (Goa), Kenii (Mombasa), na Kubę (Varadero), do Maroka (Agadir), Meksyku (Cancun), Portugalii (Madera), Tanzanii (Zanzibar), Tunezji (Djerba), Turcji (Antalya), na wenezuelską wyspę Margarita, do Wietnamu (Phu Quoc) oraz na Wyspy Zielonego Przylądka (Amilcar Cabral).
Zimową ofertę biur podróży w Katowice Airpory wyróżnia bogata lista bezpośrednich połączeń dalekodystansowych, czyli realizowanych bez międzylądowania. Zgodnie z zapowiedziami, w trakcie rozkładu „Zima 2024/2025” w Pyrzowicach dostępnych będzie dziewięć takich tras, umożliwiających wylot na wczasy do Dominikany (La Romana, Puerto Plata, Punta Cana), na Kubę (Varadero), do Meksyku (Cancun), Tajlandii (Bangkok, Phuket), Wietnamu (Phu Quoc) oraz Wenezueli (Margarita). Do obsługi tych połączeń wykorzystywane będą samoloty typu Boeing 777-300ER, Boeing 787-8 Dreamliner oraz Airbus A330-200.
„Rozkład „Zima 2024/2025” zapowiada się w Katowice Airport rekordowo. Tradycyjnie już mamy bogatą ofertę bezpośrednich dalekodystansowych tras czarterowych. W poprzednim sezonie zimowym, czyli od końca października 2023 r. do końca marca 2024 r. zanotowaliśmy około 1,55 mln pasażerów w ruchu ogółem, w sezonie „Zima 2024/2025” spodziewamy się obsłużyć około 1,7 mln podróżnych w ruchu całkowitym, w tym prawie 550 tys. w przewozach czarterowych” – mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, firmy zarządzającej katowickim lotniskiem.
Katowice Airport – pozycja rynkowa, prognozy
Katowickie lotnisko należy do grona największych regionalnych portów lotniczych w Polsce. W 2023 roku z jego siatki połączeń skorzystało rekordowe 5,6 mln pasażerów. Prognoza na 2024 rok zakłada obsłużenie ponad 6,2 mln podróżnych, co będzie najlepszym wynikiem w historii Katowice Airport. Port lotniczy im. Wojciecha Korfantego jest krajowym liderem w segmencie ruchu czarterowego i jednym z największych lotnisk cargo w Polsce.
Komentarze