Przejdź do treści
Źródło artykułu

Gdańskie lotnisko wygrało w rankingu

Światowy ranking najlepszych linii lotniczych i lotnisk AirHelp Score publikowany jest od 2015 roku przez AirHelp, największą na świecie firmę chroniącą prawa pasażerów i pasażerek linii lotniczych.

Tegoroczny ranking po raz kolejny okazał się sukcesem dla Portu Lotniczego Gdańsk. Oceniono wysoko punktualność startujących i lądujących u nas samolotów. Pozytywnej ocenie podlegały także restauracje i sklepy znajdujące się w terminalu pasażerskich i oferujące podróżnym wiele usług i towarów. Ponadto brano pod uwagę ogólne wrażenia pasażerów z lotniska. I w tych wszystkich kategoriach gdańskie lotnisko im. Lecha Wałęsy okazało się najlepsze w Polsce, wyprzedziło lotnisko Chopina w Warszawie, Kraków- Balice oraz porty we Wrocławiu i Katowicach, brane pod uwagę w rankingu. Mamy pierwsze miejsce w zestawieniu krajowym i 28 w rankingu globalnym AirHelp Score. 

„Rozpiera nas duma, że kolejny rok z rzędu wygraliśmy ranking najlepiej ocenianych lotnisk w Polsce wykonany i publikowany przez AirHelp. To najlepsza i najwiarygodniejsza ocena, bo dokonana przez naszych pasażerów. Ich zadowolenie jest dla nas największym wyróżnieniem. Jesteśmy im bardzo wdzięczni i obiecujemy ciągle pracować nad podwyższaniem poziomu obsługi” – powiedział Tomasz Kloskowski prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.

Globalną stawkę portów lotniczych rozpoczyna w 2023 roku lotnisko Muscat International Airport w Omanie. Poprzedni zwycięzca – lotnisko Tokio-Haneda – spadło na 14 pozycję. W tym roku, w pierwszej dziesiątce, zdominowanej przez lotniska Japonii i Brazylii, nie znalazł się ani jeden europejski port lotniczy. Najlepszy wynik pośród europejskich lotnisk uzyskało hiszpańskie Bilbao Airport, które uplasowało się na 21 pozycji. 

„Dzisiaj dysponujemy jednym z najbardziej wiarygodnych i dokładnych globalnych zbiorów danych o lotach. Ranking AirHelp Score to miarodajne i ważne narzędzie, które mogą wykorzystać podmioty działające w branży lotniczej. Na jego podstawie linie i porty lotnicze mogą ocenić swoją pozycję na rynku i określić obszary usługowe, które wymagają doskonalenia, ponieważ są one oceniane przez podróżujących. Jako największa na świecie firma chroniącą prawa pasażerów linii lotniczych, edukujemy pasażerów w zakresie ich praw, ale jednocześnie przypominamy podmiotom działającym w branży lotniczej, że to opinie podróżujących, ich doświadczenia i wrażenia z lotu, są najważniejsze. Jest to wiodąca idea, która stoi za AirHelp Score” – powiedział Tomasz Pawliszyn, szef AirHelp.

W tym roku światowe badanie AirHelp ma dużo szerszy zakres niż poprzednie. Uwzględniono opinie ponad 5 300 pasażerów, latających 83 liniami lotniczymi na prawie 200 lotnisk z całego świata. Badania przeprowadzono w okresie od stycznia do końca października 2023.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony