Przejdź do treści
Źródło artykułu

Babimost z nową halą przylotów

Wiemy już, kto wybuduje halę przylotów na lotnisku Zielona Góra-Babimost i jaki będzie koszt inwestycji. Inwestycja ma potrwać do 12 września bieżącego roku.

W przetargu na budowę hali przylotów zielonogórskiego lotniska wpłynęła jedna oferta. Wykonanie inwestycji za ponad 3 mln zł zadeklarowała firma Skanska. Nowa hala przylotów, która powstanie w ramach zaplanowanego zadania, będzie przystosowana do obsługi większych potoków pasażerskich. Obecna hala przystosowana zostanie do obsługi pasażerów wylatujących.

Lotnisko, inwestując w nową infrastrukturę, ma nadzieję na pozyskanie nowych połączeń, atrakcyjnych dla pasażerów. Budowa hali przylotów wraz z wyposażeniem zrealizowana zostanie metodą zaprojektuj i wybuduj. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007–2013.

Obecnie port w Babimoście jest najmniejszym lotniskiem pasażerskim w kraju, obsługującym rocznie około 11 tys. pasażerów. W styczniu bieżącego roku obsłużono tu zaledwie 663 pasażerów i 78 operacji lotniczych. Jedynym połączeniem realizowanym z lubuskiego portu jest połączenie z Warszawą, obsługiwane przez Sprint Air. Zielona Góra płaci miliony, dotując przewoźnika. Za cztery lata lotów Sprint Air dostaje 27 mln zł. Trasa między Babimostem a Warszawą obsługiwana jest przy użyciu 33-miejscowego turbośmigłowego samolotu Saab 340A. Według statystyk ULC przeciętnie w każdym samolocie leci 17 pasażerów.

W ubiegłym roku w Babimoście, kosztem 4 mln zł, uruchomiono system naprowadzania samolotów ILS pierwszej kategorii. Pozwala on na lądowanie samolotom we mgle. Koszt rocznego utrzymania lotniska sięga 4 mln zł. 7 mln województwo dokłada do lotów.

Ostatnio lotnisko przygotowało master plan, obejmujący swoim zakresem strategię rozwoju lotniska. Dokument ten zakłada wykorzystanie wszystkich mechanizmów finansowych i promocyjnych na rzecz zwiększenia siatki połączeń lotniczych.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony