Zakończyły się 21. Szybowcowe Mistrzostwa Europy w Lesznie – Łukasz Wójcik Mistrzem Europy w klasie 18 m
W dniu 29 lipca w Lesznie odbyło się uroczyste otwarcie 21. Szybowcowych Mistrzostw Europy. Do Leszna przybyło 73 najlepszych zawodników z Europy, którzy rywalizują w trzech klasach: 18m, Open, 20m multi-seat. Jest też jeden pilot z Japonii, który w klasie 18m startuje nieoficjalnie.
W dniach 26 i 27 lipca odbyły się treningi. 28 lipca pogoda była wymagająca i oficjalne loty treningowe nie mogły się odbyć.
Polskę reprezentuje dziewięciu pilotów.
– w klasie 18m – Łukasz Wójcik, Sebastian Kawa, Łukasz Grabowski,
– w klasie Open – Tomasz Rubaj, Zdzisław Bednarczuk,
– w klasie 20m multi-seat – duet Jakub Barszcz & Łukasz Kornacki, duet Adam Czeladzki & Stanisław Biela.
W sobotę 12 sierpnia została rozegrana ostatnia konkurencja zawodów i tym samym zakończyły się 21. Szybowcowe Mistrzostwa Europy.
W klasie 18 m złoty medal zdobył Łukasz Wójcik, który uzyskał 5836 punktów, srebrny Peter Millenaar z Holandii (5804 punkty), a brązowy Sebastian Kawa (5794 punkty).
Pełna klasyfikacja zawodów w klasie 18 m dostępna jest tutaj (LINK)
W klasie 20 m multi-seat pierwsze miejsce zajęli Kettunen & Sorri z Finlandii, którzy zdobyli 6558 punktów, drugie Harvey & Dawes z Wielkiej Brytanii (6356 punkty), a trzecie Coppin & Jones również z Wielkiej Brytanii (6196 punkty).
Pełna klasyfikacja zawodów w klasie 20 m multi-seat dostępna jest tutaj (LINK)
Z kolei w klasie Open złoto wywalczył Niemiec Markus Frank (6178 punktów), drugie miejsce Tomasz Rubaj (5952 punkty), a trzecie Francuz Sylvain Gerbaud (5945 punkty).
Pełna klasyfikacja zawodów w klasie Open dostępna jest tutaj (LINK)
W Pucharze Narodów pierwsze miejsce zajęła Holandia (899.59), drugie Niemcy (881.41), a trzecie Polska (864.29).
Wszystkim zwycięzcom serdecznie gratulujemy!
W czwartek (10 sierpnia) piloci dostali kolejną szansę na zamieszanie w tabelach wyników. Kolejne zadanie w tych zawodach do długa trasa trzeciej konkurencji prędkościowej. Dla każdej z klas Task Setter ułożył trasę o trochę innym kształcie, jednak wszyscy pilocie lecieli na południe od lotniska, z punktami zwrotnymi na zachód i wscód od lotniska. Trasa była tak długa, że większość pilotów miała szansę zapędzić się pod czeską granicę, a klasa Open miała jeden z punktów zwrotnych niedaleko za granicą z Czechami. Pierwsi piloci przekroczyli linię startu dosyć późno, bo o godzinie 16:11.
Piloci rywalizujący w klasie 18m dostali najdłuższą trasę do oblotu 503.43 km z czterema punktami zwrotnymi. Najszybciej do mety doleciał szybowcem JS-MD 3 Russell Cheetham (wielka Brytania) zgarniając maksymalną liczbę punktów 1000. Drugi wynik uzyskał Peter Millenaar (Holandia) zdobywając 969 punktów i tym samym zdobywając pozycję lidera w klasyfikacji generalnej. Trzeci czas uzyskał Michael Reiner (Szwajcaria) z wynikiem 962 punkty. Polscy piloci w tej klasie uzyskali w czwartej następujące lokaty: 12 miejsce – Łukasz Grabowski, 15 miejsce ex aequo – Łukasz Wójcik i Sebastian Kawa. Pełne wyniki TUTAJ.
Dla startujących w klasie Open ułożono trasę o długości 501.60 km z czterema punktami zwrotnymi. Z tym zadaniem najlepiej poradził sobie lecąc szybowcem JS1 C David Mach (Czechy), który linię mety przekroczył pierwszy i zdobył maksymalną liczbę punktów 1000. Drugi w tej klasie był Sylvain Gerbaud (Francja), który zdobył tylko dwa punkty mniej. Trzecie miejsce zdobył w czwartek Andrew Davis (Wielka Brytania) z wynikiem 964 punkty. Polscy piloci zajęli w tej klasie: 7 miejsce – Tomasz Rubaj, 8 miejsce – Zdzisław Bednarczuk. W klasyfikacji generalnej prowadzi nadal niemiecki pilot Markus Frank pomimo zajętego w czwartek czwartego miejsca. Pełne wyniki TUTAJ.
Trasa przygotowana przez Task Settera dla zawodników w klasie 20m multi-seat była najkrótsza – 467.81 km z czterema punktami zwrotnymi. Najszybciej do mety doleciały szybowcami Arcus T dwa duety: Müller & Hörber (Niemcy) oraz Ørskov & Mix (Dania). Oba zdobyły wczoraj 1 miejsce i do swojej puli dołączyły po 1000 punktów. Trzeci czas uzyskała wczoraj załoga Borgmann & Wolff (Holandia) z wynikiem 987 punktów. Finowie Kettunen & Sorri nadal prowadzą w klasyfikacji generalnej. Polskie duety w tej klasie Adam Czeladzki & Stanisław Biela doleciał do mety jako dziewiąty, a zespół Jakub Barszcz & Łukasz Kornacki nie poleciał podczas siódmej konkurencji. Pełne wyniki TUTAJ.
Po siódmej konkurencji wyniki drużynowe nie uległy zmianie. Prowadzą Holendrzy, drudzy są Niemcy, trzecią pozycję zajmują Polacy. Dziś dla pilotów wyznaczono równie długą konkurencję prędkościową. To ostatnia szansa w tych zawodach na walkę o medale.
Po tym jak we wtorek konkurencja została anulowana, w środę (9 sierpnia) rozegrana została szósta konkurencja. Była do druga już podczas zawodów konkurencja wyścigowa. Tego dnia rano padało, ale ostatecznie wszystkim trzem klasom udało się po południu przystąpić do rywalizacji. Trasa biegła początkowo na zachód, potem krótki odcinek na północ i z powrotem długi odcinek do lotniska. Pierwsi piloci przekroczyli linię startu o godzinie 15:24. Wiatr przybrał na sile pod koniec dnia zawodów, ale był znacznie słabszy na starcie niż w poprzednim tygodniu. Tylko dwóch pilotów lądowało w terenie przygodnym.
Trasa przygotowana przez Task Settera dla zawodników w klasie 18m to 251.77 km z trzema punktami zwrotnymi. Najszybciej na mecie zameldował się Peter Millenaar (Holandia), który lecąc szybowcem JS3 RES zdobył 620 punktów. Drugi zadanie wykonał Łukasz Wójcik (Polska) zdobywając 602 punkty i utrzymując pozycję lidera w klasyfikacji generalnej. Trzeci przyleciał Sebastian Kawa (Polska) z wynikiem 601 punktów. Ten wynik pozwolił Sebastianowi przesunąć się na drugą pozycję w klasyfikacji generalnej. Trzeci polski pilot, Łukasz Grabowski, przyleciał w środę do mety jako piąty. Piloci startując w klasie 18m mają na swoim koncie jedną konkurencję mniej, z uwagi na to, że 7 sierpnia nie polecieli. Pełne wyniki TUTAJ.
Dla startujących w klasie Open ułożono trasę o długości 256.28 km z trzema punktami zwrotnymi. Z szóstym zadaniem doskonale poradził sobie lecąc szybowcem JS1 C Tim Jenkinson (Wielka Bytania), który linię mety przekroczył pierwszy i zdobył 613 punktów. Drugi w tej klasie był Andrew Davis (Wielka Bytania) z 608 punktami. Trzecie miejsce w środę zdobył David Mach (Czechy) z wynikiem 576 punktów. Polscy piloci zajęli w tej klasie: 10 miejsce – Tomasz Rubaj (2 w klasyfikacji generalnej), 11 miejsce – Zdzisław Bednarczuk. W klasyfikacji generalnej prowadzi niemiecki pilot Markus Frank pomimo zajętego w środę szóstego miejsca. Pełne wyniki TUTAJ.
Dla pilotów w klasie 20m multi-seat ułożono najkrótszą trasę – 228.64 km z trzema punktami zwrotnymi. Ich trasa była minimalnie inna. Najpierw lecieli długi odcinek na północny zachód, potem krótki odcinek na południowy wschód, po nawrocie długi odcinek na wschód i znów na północny zachód do mety. Najszybciej do mety doleciał szybowcem Arcus 20T duet de Péchy & Bouderlique (Francja) uzyskując 689 punktów. Druga na mecie zameldowała załoga Borgmann & Wolff (Holandia) zdobywając 677 punktów. Trzeci czas uzyskała wczoraj załoga Kettunen & Sorri (Finlandia) z wynikiem 674 punkty. Finowie nadal prowadzą w klasyfikacji. Polskie duety w tej klasie: Jakub Barszcz & Łukasz Kornacki doleciał jako dziesiąty, a zespół Adam Czeladzki & Stanisław Biela doleciał do mety jako dwunasty. Pełne wyniki TUTAJ.
Po szóstej konkurencji holenderscy piloci drużynowo utrzymali prowadzenie. Drudzy są Niemcy, a Polacy są na trzecim miejscu.
Po dwóch dniach przerwy, w poniedziałek (7 sierpnia) część pilotów rywalizujących w Lesznie miało okazję zmierzyć się podczas kolejnej konkurencji. Task Setter zdecydował się wyłożyć krótkie trasy do konkurencji obszarowej, ale tylko dla klas Open i 20m multi-seat. Trasa w kształcie trójkąta wiodła na południowy wschód od lotniska, ale nie dalej niż do miejscowości Taczanów Pierwszy lub Janków, które leżą na północny zachód lub odpowiednio na północny wschód od Michałkowa. Pierwsi piloci przekroczyli linię startu o godzinie 13:19.
Zawodnicy w klasie Open otrzymali zadanie o długości 150.85 km / 303.27 km (222.41 km) z czasem oblotu 1 godzina i 30 minut, z dwoma obszarami nawrotu. Tu pierwszy trasę obleciał Francois Jeremiasse (Holandia). Lecąc szybowcem EB29R zdobył 280 punktów. Drugi wynik uzyskał Andrew Davis (Wielka Brytania), który zdobył 270 punktów. Trzeci rezultat uzyskał Markus Frank (Niemcy), który zdobył 266 punktów. Ten wynik pozwolił Markusowi wysunąć się na pozycję lidera w klasyfikacji generalnej przed Tomasza Rubaja, który zanotował w poniedziałek szósty wynik. Drugi polski pilot, Zdzisław Bednarczuk, zajął czternaste miejsce. Z całej 15-osobowej grupy do mety doleciał jeszcze Brytyjczyk Tim Jenkinson. Pozostali piloci lądowali w terenie przygodnym. Pełne wyniki TUTAJ.
Zawodnicy w klasie 20m multi-seat otrzymali zadanie 124.68 km / 263.32 km (189.46 km) z czasem oblotu 1 godzina i 30 minut, z dwoma obszarami nawrotu. W tej klasie żaden z pilotów nie doleciał do mety. W poniedziałek najlepszy rezultat uzyskała załoga Brigliadori & Schiavotto (Włochy), która lecąc szybowcem Arcus M zdobyła 140 punktów. Drugi wynik zanotował fiński zespół Hirvola & Ganszauge – 135 punktów. Trzecie miejsce zajęli Duńczycy - załoga Jørgensen & Nielsen zdobyła 128 punktów. Prowadzenie w klasyfikacji generalnej utrzymali piloci Kettunen & Sorri, którzy w poniedziałek uzyskał 13 rezultat. Polskie zespoły zajęły w poniedziałek miejsca: Jakub Barszcz & Łukasz Kornacki – 5 miejsce, Adam Czeladzki & Stanisław Biela – 19 miejsce. Pełne wyniki TUTAJ.
Po piątej konkurencji holenderscy piloci drużynowo utrzymali pierwszą pozycję. Na drugie miejsce wysunęli się Niemcy, a Polacy są na trzecim miejscu.
W piątek (4 sierpnia) piloci mogli nareszcie wykazać się podczas konkurencji prędkościowej. Jedna grupa pilotów otrzymała trasę w kształcie trójkąta z długimi odcinkami. Trasa pozostałych dwóch grup pilotów miała kształt rombu. Trasy wyłożone były na południowy wschód od lotniska. Szybownicy mogli zapędzić się aż za lotnisko Michałków. Pierwsi piloci przekroczyli linię startu o godzinie 13:31.
Trasa przygotowana przez Task Settera dla zawodników w klasie 18m to 324.91 km z dwoma punktami zwrotnymi. Najszybciej na mecie zameldował się Sebastian Huhmann (Niemcy), który lecąc szybowcem AS 33 Es zdobył 671 punktów. Druga zadanie wykonała Anne Ducarouge (Francja) zdobywając 652 punkty. Trzeci przyleciał Russell Cheetham (Wielka Brytania) z wynikiem 640 punktów. Tego dnia do mety doleciał jeszcze tylko jeden zawodnik z Niemiec, pozostali lądowali w terenie przygodnym. Polscy piloci zajęli w tej klasie: 6 miejsce – Sebastian Kawa, 11 miejsce – Łukasz Wójcik (zdobył prowadzenie w klasyfikacji generalnej), 16 miejsce – Łukasz Grabowski. Pełne wyniki TUTAJ.
Dla startujących w klasie Open ułożono trasę o długości 376.34 km z trzema punktami zwrotnymi. Z czwartym zadaniem doskonale poradził sobie lecąc szybowcem EB29R Francois Jeremiasse (Holandia), który linię mety przekroczył pierwszy i zdobył 1000 punktów. Drugi w tej klasie był Tomasz Rubaj (Polska) z 949 punktami. Dzięki zgromadzonym punktom Tomasz utrzymał pozycję lidera w klasyfikacji generalnej. Trzecie miejsce w piątek zdobył Sylvain Gerbaud (Fracja) z wynikiem 911 punktów. Drugi polski pilot – Zdzisław Bednarczuk – zajął 9 miejsce. W tej klasie czterech pilotów nie ukończyło zadania. Niektórzy mieli niedaleko do mety. Pełne wyniki TUTAJ.
Dla pilotów w klasie 20m multi-seat ułożono najkrótszą trasę – 309.50 km z trzema punktami zwrotnymi. W piątek najszybciej do mety doleciał szybowcem Arcus 20T duet de Péchy & Bouderlique (Francja) uzyskując 1000 punktów. Druga na mecie zameldowała załoga Gulyás & Korom (Węgry) zdobywając 985 punktów. Trzeci czas uzyskała wczoraj załoga Coppin & Jones (Wielka Brytania). W klasyfikacji generalnej nadal prowadzi duet Kettunen & Sorri (Finlandia) - pomimo zajętego w piątek czwartego miejsca. Polskie duety w tej klasie: Adam Czeladzki & Stanisław Biela doleciał w piątek do mety jako ósmy, a zespół Jakub Barszcz & Łukasz Kornacki doleciał jako jedenasty. Z tej grupy siedmiu pilotów lądowało w terenie przygodnym, jedejz nich zaledwie 7 kilometrów od mety. Pełne wyniki TUTAJ.
Po czwartej konkurencji holenderscy piloci drużynowo awansowali na pierwszą pozycję, a Polacy są na drugim miejscu.
W czwartek (3 sierpnia) rozegrana została trzecia konkurencja. I po raz trzeci piloci otrzymali zadanie obszarowe. Pierwszy pilot przekroczył linię startu o godz. 12:30. Po przekroczeniu linii startu piloci kierowali się na południowy zachód. Pierwszy odcinek był bardzo długi. Po nawrocie zawodnicy lecieli jeszcze dłuższy odcinek na północny wschód. Po drugim nawrocie szybowników czekały jeszcze trzy odcinki, każdy z nich coraz krótszy, które układały się z zygzak.
Piloci lecący w klasie 18m mieli do pokonania trasę o długości 172.51 km / 421.43 km (293.63 km) z czterema obszarami nawrotu. To był dobry dzień dla polskich zawodników, którzy zajęli całe podium. Pierwszy trasę obleciał Sebastian Kawa (Polska), który lecąc szybowcem Ventus 3T zdobył maksymalną liczbą punktów 1000. Drugi był Łukasz Grabowski (Polska) – zdobył 994 punkty i dzięki temu wynikowi awansował na pozycję lidera w klasyfikacji generalnej. Trzeci zadanie wykonał Łukasz Wójcik (Polska), który zdobył 993 punkty. W czwartek aż dziesięciu pilotów w tej klasie nie ukończyło zadania. Pełne wyniki TUTAJ.
– Dzisiaj zmagaliśmy się z bardzo silnym wiatrem aż 40-60km/h i początkowo bardzo słabą termiką i noszeniami 0,5 do 1 m/s. Po prawie dwóch godzinach walki nad lotniskiem odeszliśmy na trasę a tam całe szczęście było już sporo lepiej. Szlaki i noszenia do 3 m/s dzięki którym można było wygrać z tym wiatrem – skomentował czwartkową rywalizację Łukasz Wójcik.
Szybownicy w klasie Open otrzymali zadanie o długości 184.48 km / 456.20 km (317.82 km) z czasem oblotu 3 godziny z czterema obszarami nawrotu. Pierwszy na mecie po wykonanym zadaniu pojawił się lecąc szybowcem JS1 C Tomasz Rubaj (Polska) – zdobył maksymalną liczbą punktów 1000. Dzięki dobremu wynikowi w trzecim zadaniu Tomasz objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Drugi wynik uzyskał David Mach (Czechy), który zdobył 970 punktów. Trzeci rezultat uzyskał Sylvain Gerbaud (Francja), który zdobył 858 punktów. Drugi polski pilot – Zdzisław Bednarczuk – zajął w czwartek 12 miejsce. Pełne wyniki TUTAJ.
Dla zawodników startujących w klasie 20m multi-seat task setter wyłożył zadanie 164.79 km / 421.86 km (292.57 km) z czasem oblotu 3 godziny z czterema obszarami nawrotu. Pierwszy tego dnia zadanie ukończył duet Ørskov & Mix (Dania), który lecąc szybowcem Arcus T zdobył 966 punktów. Drugi zadanie wykonał zespół Jakub Barszcz & Łukasz Kornacki (Polska), który zdobył 962 punkty i przesunął się aż o 4 pozycje w klasyfikacji generalnej. Trzeci na mecie był duet Kettunen & Sorri (Finlandia) z wynikiem 932 punkty. Zdromadzone przez Finów pynkty dały im pozycję lidera w klasyfikacji generalnej. Drugi polski zespół Adam Czeladzki & Stanisław Biela zajął w czwartek 16 miejsce. Pełne wyniki TUTAJ.
Po trzeciej konkurencji polscy piloci drużynowo awansowali na pierwszą pozycję.
Po dwóch dniach przerwy, w środę (2 sierpnia), pogoda się poprawiła i znów mogliśmy podziwiać w Lesznie szybowce w powietrzu! Piloci wykonali zadanie drugie. Każdy mógł cieszyć się jedynym pięknem szybowania. Task setter wyłożył zawodnikom ponownie zadanie obszarowe. Trasy wyglądały podobnie. Pierwszy pilot przekroczył linię startu o godz. 12:08. Po przekroczeniu linii startu piloci kierowali się na południowy zachód. Po pokonaniu pierwszego odcinka trasy wykonywali pierwszy nawrót przed Buczuną. Następnie lecieli długi odcinek na wschód z lekkim odchyleniem na północ. Niektórzy mieli drugi nawrót przed Żychowem, inni zapędzili się prawie do Łysej Góry. Trzeci, długi odcinek trasy, prowadził na zachód do mety.
Dla zawodników w klasie 18m przygotowano trzygodzinną trasę o długości 233.51 km / 447.66 km (339.45 km) z dwoma obszarami nawrotu. Pierwszy trasę obleciał Arne Boye-Møller (Dania), który lecąc szybowcem JS3 Jet zdobył maksymalną liczbą punktów 1000. Drugi był Michael Reiner (Szwajcaria) – zdobył 934 punkty. Trzeci zadanie wykonał Bert Schmelzer (Belgia), który zdobył 925 punktów i po dwóch konkurencjach objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Polscy piloci zajęli w środę miejsca: 7 miejsce - Łukasz Grabowski, 11 miejsce - Łukasz Wójcik, 17 miejsce - Sebastian Kawa. Pełne wyniki TUTAJ.
Szybownicy w klasie Open otrzymali zadanie o długości 244.15 km / 440.89 km (342.07 km) z czasem oblotu 3 godziny z dwoma obszarami nawrotu. Pierwszy na mecie po wykonanym zadaniu pojawił się lecąc szybowcem EB29R Sylvain Gerbaud (Francja) – zdobył maksymalną liczbą punktów 1000. Drugi wynik uzyskał Markus Frank (Niemcy), który zdobył 656 punktów i utrzymał pozycję lidera w klasyfikacji generalnej. Trzeci rezultat uzyskał Oliver Bindere (Niemcy), który zdobył 914 punktów. Polscy piloci zajęli w środętej klasie miejsca: 4 miejsce - Tomasz Rubaj, 14 miejsce - Zdzisław Bednarczuk. Pełne wyniki TUTAJ.
Zawodnicy w klasie 20m multi-seat otrzymali zadanie 219.38 km / 435.73 km (327.04 km) z czasem oblotu 3 godziny z dwoma obszarami nawrotu. Pierwszy tego dnia zadanie ukończył duet Borgmann & Wolff (Holandia), który lecąc szybowcem Arcus 20T zdobył maksymalną liczbą punktów 1000. Drugi zadanie wykonał zespół Bielen & Snyers (Belgia), który zdobył 996 punktów. Trzeci na mecie był duet Jakub Barszcz & Łukasz Kornacki (Polska) z wynikiem 976 punktów. Drugi polski zespół Adam Czeladzki & Stanisław Biela zajął w środę 11 miejsce. W klasyfikacji generalnej w tej klasie prowadzi nadal zespół Harvey & Dawes pomimo tego, że w drugim zadaniu uzyskał dopiero 8 wynik. Pełne wyniki TUTAJ.
Po drugiej konkurencji polscy piloci drużynowo awansowali na trzecią pozycję. Na prowadzeniu są nadal Niemcy.
Pierwsza konkurencja Mistrzostw została rozegrana w niedzielę (30 lipca). Piloci mieli okazję wykazać się podczas konkurencji obszarowej. Trasy wyglądały podobnie. Najpierw piloci kierowali się na południowy zachód, po nawrocie czekał ich długi odcinek na północny wschód. Po drugim nawrocie mieli do pokonania krótszy odcinek na południowy wschód. Po trzecim nawrocie trzeci, długi odcinek na północny zachód do mety. Pierwszy pilot przekroczył linię startu o godz. 13:08.
Dla zawodników w klasie 18m przygotowano trzygodzinną trasę o długości 259.87 km / 474.50 km (363.23 km) z trzema obszarami nawrotu. Pierwszy tego dnia zadanie ukończył Łukasz Wójcik (Polska), który lecąc szybowcem Ventus 3T zdobył maksymalną liczbą punktów 1000. Drugi był Sebastian Kawa (Polska) na takim samym szybowcu, co jego krajan – zdobył 995 punktów. Trzeci zadanie wykonał Peter Millenaar (Holandia), który zdobył 988 punktów. Dobry wynik uzyskał polski pilot Łukasz Grabowski, który doleciał do mety jako czwarty i zdobył 979 punktów. Pełne wyniki TUTAJ.
Zawodnicy w klasie Open otrzymali zadanie o długości 278.04 km / 543.46 km (408.55 km) z czasem oblotu 3 godziny z trzema obszarami nawrotu. Tu pierwszy trasę obleciał w niedzielę Markus Frank (Niemcy). Lecąc szybowcem EB29R zdobył 680 punktów. Jednocześnie był jedynym pilotem który ukończył w tej klasie zadanie. Drugi wynik uzyskał Tomasz Rubaj (Polska), który zdobył 650 punktów. Trzeci rezultat uzyskał Francois Jeremiasse (Holandia), który zdobył 629 punktów. Drugi polski pilot, Zdzisław Bednarczuk, zajął w niedzielę piętnaste miejsce. Pełne wyniki TUTAJ.
Zawodnicy w klasie 20m multi-seat otrzymali zadanie 264.14 km / 494.98 km (374.77 km) z czasem oblotu 3 godziny z trzema obszarami nawrotu. Najszybciej na mecie zameldował się duet Harvey & Dawes (Wielka Brytania), który lecąc szybowcem Arcus M zdobył 993 punkty. Drugi zadanie wykonał zespół Coppin & Jones (Wielka Brytania), który na takim samym szybowcu zdobył po 972 punkty. Trzeci na mecie był duet Kiss & Rehus (Węgry) z wynikiem 965 punktów. Polskie zespoły zajęły w niedzielę miejsca: Jakub Barszcz & Łukasz Kornacki – 14 miejsce, Adam Czeladzki & Stanisław Biela – 15 miejsce. Połowa załóg z tej klasy zakończyła konkurencję lądowaniem w terenie przygodnym. Pełne wyniki TUTAJ.
Po pierwszej konkurencji polscy piloci drużynowo zajmują czwartą pozycję. Na prowadzeniu są Niemcy. Rywalizacja potrwa do 11 sierpnia.
Komentarze