Canso: Wpływ pyłu wulkanicznego na światowy ruch lotniczy w kwietniu 2010 r.
W wyniku obecności w przestrzeni powietrznej chmury pyłów pochodzenia wulkanicznego, globalny ruch lotniczy spadł o 2, 3 procenta. Kryzys najmocniej uderzył w północno-europejskie instytucje zapewniające służby żeglugi powietrznej, gdzie ograniczenia ruchu były najdotkliwsze.
Kryzys związany z obecnością w przestrzeni powietrznej, chmury pyłów pochodzenia wulkanicznego, wywarł wpływ na statystyki ruchu wielu instytucji zapewniających służby żeglugi powietrznej, ale szczególnie boleśnie dotknął islandzką ISAVIA, już wcześniej borykającą się z kryzysem i obsługującą mniejszy ruch lotniczy.
Inne instytucje zapewniające służby żeglugi powietrznej wydają się być mniej dotknięte kryzysem związanym z chmurą pyłów pochodzenia wulkanicznego.
Między innymi: Airservices z Australii, ATNS z Republiki Południowej Afryki, FAA z USA oraz rosyjski „State ATM Corp.” - notują wzrost ruchu.
Statystyka porównawcza kwiecień 2010 do lat poprzednich
oraz
Statystyki kwiecień 2010



Komentarze