Przejdź do treści
Źródło artykułu

Rzeszowscy studenci w finale konkursu Student Aerospace Challenge 2017/2018

Team C-137, czyli Piotr Skoczylas i Mateusz Juszczyk, studenci lotnictwa i kosmonautyki Politechniki Rzeszowskiej jako jedyni z Polski znaleźli się w finale prestiżowego międzynarodowego konkursu Student Aerospace Challenge 2017/2018 w Paryżu.

Zadanie konkursowe dotyczyło różnych aspektów suborbitalnych misji załogowych, szczególny nacisk położono na rozwiązanie opłacalne zarówno ekonomicznie i jednocześnie przyjazne środowisku.

Studenci Politechniki Rzeszowskiej zdecydowali się na realizację tematu związanego z silnikami rakietowymi wielokrotnego użytku (Reusable Propulsion).

–  W naszej pracy przedstawiliśmy koncepcję silnika rakietowego do użycia w lotach suborbitalnych przystosowanego do masowej i niedrogiej produkcji oraz zaproponowaliśmy pojazd suborbitalny, w którym silnik ten mógłby być wykorzystany – tłumaczy Piotr Skoczylas.

Team C-137 z Politechniki Rzeszowskiej jest jedną z kilkunastu drużyn z całej Europy oraz jedyną z Polski, której projekt przeszedł wstępne eliminacje, a następnie zakwalifikował się do finału.

Cechą szczególną naszego projektu jest zastosowanie innowacyjnej mieszanki paliwowej, w której rolę utleniacza spełnia nadtlenek wodoru o wysokim stężeniu (HTP 98%) a paliwem jest kerozyna. Projekt wyróżnia zastosowanie nowoczesnych technologii, np. przystosowanie rakiety do lądowania, podobnie jak to ma miejsce w przypadku rakiet Falcon 9 firmy SpaceX lub New Shepard firmy Blue Origin – dodaje Mateusz Juszczyk.


(fot. Magdalena Ćwikła)

Prezentacja pracy Studentów Politechniki Rzeszowskiej odbędzie się 20 czerwca podczas Suborbital Day, finału konkursu Student Aerospace Challenge 2017/2018 w Muzeum Lotnictwa i Astronautyki Le Bourget w Paryżu.

Student Aerospace Challenge 2017-18 to coroczny konkurs dla studentów krajów członkowskich ESA (Europejska Agencja Kosmiczna). Studenci biorący udział w konkursie, mogą wpisać w swoje CV oryginalne doświadczenie, które pozwoli im lepiej poznać sektor lotniczy i kosmiczny. Wybrane zespoły spędzają około 5 miesięcy na pracach projektowych, które zostają podsumowane w dedykowanym do tego raporcie. Następnie zespoły zostają zaproszone na Suborbital Day, podczas którego studenci mają okazję zaprezentowania swoich wyników partnerom projektu, między innymi takim podmiotom jak Dassault Aviation, Airbus Groups, Ariane Group czy ESA.

Poniżej w przedstawione zostały nowe wizualizacje zaprojektowanego pojazdu suborbitalnego:


FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony