Przejdź do treści
Źródło artykułu

Grupa Lufthansa jako pierwsza wdroży Star Alliance Biometrics i wprowadzi bezdotykową obsługę klienta na lotniskach

Star Alliance, największy na świecie sojusz linii lotniczych, zakończył rozwój interoperacyjnej platformy identyfikacji biometrycznej, która znacząco poprawi komfort podróżowania dla klientów programu lojalnościowego linii lotniczych należących do Star Alliance.

Platforma Star Alliance Biometrics rozwija wizję linii lotniczych należących do sojuszu Star Alliance, polegającą na zapewnieniu klientom bezproblemowej podróży, jednocześnie wzmacniając ofertę lojalnościową.

Linie lotnicze Grupy Lufthansa (LHG), Lufthansa (członek-założyciel Star Alliance) i SWISS będą pierwszymi przewoźnikami, którzy od listopada będą stosować Star Alliance Biometrics dla wybranych lotów. Specjalna infrastruktura, instalowana na lotniskach we Frankfurcie i w Monachium, przyniesie korzyści operacyjne pasażerom w obu lokalizacjach.

Członkowie programu lojalnościowego Miles & More Lufthansy i SWISS, którzy zdecydują się na biometrię, będą mogli bezdotykowo przejść przez bramki bezpieczeństwa i wejść na pokład samolotu, co w czasach COVID-19 jest istotnym aspektem bezpieczeństwa podróży.

Zgodnie z wymogiem noszenia maseczek na lotnisku, nie jest konieczne zdejmowanie maseczki na potrzeby identyfikacji biometrycznej. Proces identyfikacji działa również w przypadku pasażerów noszących maseczki.

Usługa Star Alliance Biometrics oparta jest na oprogramowaniu platformy do zarządzania biometrią i tożsamością I:Delight firmy NEC. Bezpieczna usługa jest dostępna bezpłatnie dla klientów programu Miles & More, którzy wyrazili zgodę na udostępnianie podczas podróży swoich danych biometrycznych wybranym przez siebie podmiotom.

Jak działa rejestracja?
Klienci Miles & More mają możliwość zarejestrowania się w systemie Star Alliance Biometrics, dostępnym poprzez link w aplikacji Lufthansa. Klienci rejestrujący się do programu proszeni są o zrobienie sobie zdjęcia, zweryfikowanie swojej tożsamości za pomocą paszportu oraz wybranie linii lotniczych i lotnisk, na których chcą skorzystać z usługi.

Zapisz się raz, używaj jak często chcesz
W programie wystarczy zarejestrować się tylko raz, a następnie można wielokrotnie korzystać ze swoich danych biometrycznych w biometrycznych punktach kontaktowych, na każdym z lotnisk uczestniczących w programie podczas podróży liniami lotniczymi należącymi do Star Alliance, które wdrożyły technologię biometryczną Star Alliance Biometrics.

Prywatność i ochrona danych
Dane osobowe, takie jak zdjęcie i inne dane identyfikacyjne, są szyfrowane i bezpiecznie przechowywane na platformie. System został zaprojektowany zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych z wykorzystaniem najnowszej technologii rozpoznawania twarzy. Przechowywanie danych osobowych jest ograniczone do minimum, program nie przechowuje np.: nazwisk klientów.

Lista najczęściej zadawanych pytań znajduje się TUTAJ

Jeffrey Goh, prezes Star Alliance, stwierdził: "Jesteśmy niezmiernie dumni z tego, że Lufthansa, będąca członkiem-założycielem firmy, jest pierwszą linią lotniczą, która wdroży rozwiązanie Star Alliance Biometrics na lotniskach we Frankfurcie i w Monachium. Jest to rozwiązanie zorientowane na klienta, które umacnia nasze referencje w zakresie innowacyjności, w szczególności w zakresie możliwości obsługi wielu linii lotniczych i wielu lotnisk. Rozwiązanie to zapewnia klientom bezproblemową podróż, ale jest również osiągnięciem, które wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów w zakresie bardziej bezdotykowego i bezpieczniejszego podróżowania. Star Alliance Biometrics jest kluczową częścią naszej strategii, aby stać się najbardziej zaawansowanym cyfrowo globalnym sojuszem linii lotniczych”.

Christina Foerster, Członek Zarządu ds. Klientów, IT i Odpowiedzialności Korporacyjnej, powiedziała: "Temat biometrii stanie się w przyszłości coraz ważniejszy podczas podróży. Dużym plusem, zwłaszcza w czasie pandemii, są bezdotykowe procesy realizowane na lotnisku. W Grupie Lufthansa technologia i rozwiązania biometryczne będą w coraz większym stopniu zapewniać uproszczone i bardziej wydajne procesy na lotniskach, a tym samym znacząco poprawią komfort podróżowania naszych pasażerów. Bardzo się cieszę, że dzięki systemowi Star Alliance Biometrics na lotniskach we Frankfurcie i w Monachium od listopada będziemy mogli zaoferować zainteresowanym osobom, które często podróżują, biometryczny dostęp do punktów kontroli bezpieczeństwa i wejście na pokład za pośrednictwem funkcji rozpoznawania twarzy. To dla nas ważny i przełomowy moment”.

"Optymalizacja procesów podróży dla pasażerów na lotnisku we Frankfurcie jest naszym głównym priorytetem, a procesy biometryczne oferują naszym klientom wiele korzyści. Star Alliance Biometrics tworzy bardziej wydajną i – co jest szczególnie ważne w dzisiejszych czasach – bezdotykową podróż, która oferuje większe bezpieczeństwo, a także większy komfort i krótszy czas oczekiwania. Jesteśmy dumni, że wraz z naszymi najważniejszymi klientami Star Alliance i Lufthansy jesteśmy jednym z pierwszych lotnisk na świecie, które oferuje tę pionierską technologię kontroli kart pokładowych i bramek w Terminalu 1 – Strefa A. W najbliższych tygodniach i miesiącach będziemy stopniowo poszerzać naszą ofertę również o nowe punkty technologiczne, takie jak odprawa bagażowa" – mówi dr Pierre Dominique Prümm, Członek Zarządu ds. Lotnictwa i Infrastruktury we Fraport AG.

"Biometria oferuje nam możliwość dalszego przyspieszenia i uproszczenia procesów na lotnisku w Monachium z korzyścią dla podróżnych" – powiedział Jost Lammers, prezes lotniska w Monachium. „Zwiększa to nie tylko komfort pasażerów, ale także – dzięki procesowi bezdotykowemu – standardy higieny i ochrony zdrowia. W ten sposób po raz kolejny spełniamy naszą obietnicę jakości, jako jedyne pięciogwiazdkowe lotnisko w Europie”.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony