Przejdź do treści
Źródło artykułu

Lutowy Przegląd Lotniczy już w sprzedaży

Lutowy Przegląd Lotniczy już w e-kiosku oraz w drodze do prenumeratorów i salonów prasowych.

W lutowym numerze Przeglądu Lotniczego polecamy:

Temperatura a wysokość
Co tak naprawdę pokazuje nasz pokładowy wysokościomierz, dlaczego zimą zawyża wskazania, jak pilot może szybko obliczyć korektę, a dla dociekliwych – dlaczego aż tak prosta metoda daje dobre wyniki w praktyce. Obszerny artykuł Krzysztofa Krawcewicza wyjaśnia przystępnie te nieoczywiste dla wszystkich zagadnienia.

Autorefleksja pożądana
Materiał do przemyślenia dla każdego pilota przed rozpoczęciem nowego sezonu. Jak być coraz lepszym pilotem, jak podsumować swoje doświadczenia z ubiegłego sezonu i z jakim nastawieniem rozpocząć następny. O tym jak ważny jest indywidualny debriefing pisze Wiesław Jedynak, pilot i instruktor zarówno liniowy jak i w general aviation.

Ultralekki jastrząb
Prezentujemy niebanalną konstrukcję – X’Air Hawk mało znaną w Polsce choć ich liczba na świecie podchodzi pod 400. Samolot jest produkowany przez przedsiębiorstwo Raj Hamasa w Indiach, założone przez Francuza. Czy już to nie brzmi intrygująco? Mikrolot – to określenie w dzisiejszych czasach zaczęło oznaczać ultralajta użytkowanego w zgodzie z przepisami... – o fascynujących własnościach STOL i prędkości wznoszenia, a także bardzo wygodnej kabinie. Przetestował go dla nas nasz brytyjski współpracownik.

Podróż w czasie
Rarytas dla koneserów i wyjaśnienie naszej okładki. Kto nie chciałby choć raz spróbować jak lata się na dwóch zadbanych silnikach gwiazdowych? Nasz brytyjski korespondent Dave Unwin dzieli się swoimi wrażeniami z lotu samolotem Beechcraft Model 18, znanym także jako Twin Beech czy Exeditor. Ten budzący respekt samolot prezentuje się Czytelnikom na tle południowej Anglii. Znakomite zdjęcia Keitha Wilsona.

Przygoda nad Atlantykiem
Lot ferry przez Atlantyk – nie ma dwóch identycznych. Oblodzenie na górze, silniejszy wiatr na dole i nawet zbiorniki dodatkowe okazują się niewystarczające. Przebazowanie PC-9 z demobilu ze Szwajcarii do Stanów, przygodę życia, opisuje Keith Wilson z emocjonującym i nietypowo zakończonym odcinkiem z Narsarsuaq na Grenlandii do Goose Bay w Kanadzie. Pod rozwagę tym, którym taka podróż życia chodzi po głowie... A poza tym, sam fakt, że można kupić wojskowego Pilatusa, żeby sobie powymiatać i pokręcić akrobację na turbinie... – inspirujące!

Zimowy MEP(L)
No udało się... zrealizowaliśmy pierwszą w tym roku sesję air-to-air. Zimowa impresja z latania Seneką V na lotnisku w Grądach.

Hałas z Babic?
Wokół warszawskich Babic mają powstać cztery nowe punkty pomiaru hałasu. Sześć punktów rozlokowanych wokół lotniska ma potwierdzić tezę, że koegzystencja małego lotnictwa i niektórych mieszkańców aglomeracji jest niemożliwa. Jak należy wykonywać kręgi na EPBC żeby nie dawać pretekstów do ataków na lotnisko, pisze Andrzej Rutkowski, apel o przestrzeganie procedur do całej braci lotniczej latającej, ale również przylatującej na Babice okazjonalnie.

Cumulusy sprzyjają sportowcom
Jak sportowiec lotniczy ma pozyskać sponsora? Z czym ma wyjść do potencjalnych sponsorów? Jak się sprzedać na ogólnym poza lotniczym rynku? Prezentujemy rozmowę z Krzysztofem Sondejem – twórcą Cumulusów – ogólnopolskiego plebiscytu na najlepszych sportowców lotniczych, prezesem Air Sports Promotion.

Balonem nad Podhalem
Lot balonem to niezapomniane przeżycie. Relacja Krzysztofa Cieślawskiego z latania na „grzańcu” nad Podhalem i fotoimpresja ze smogowymi tej zimy widokami Tatr.

A oprócz tego: lotnicze aktualności z kraju i ze świata, artykuł wstępny Redaktora Naczelnego o tym że praktyka w GA nie zaszkodzi w przyszłej karierze pilota liniowego, felieton Piotra Długiewicza o planowaniu zapasu paliwa na lot w świetle obecnych przepisów. Nadto gawęda z serii „Captain Speaking” Jarosława Czaplickiego, tym razem o oblodzeniu, które nawet pilota liniowego może zaskoczyć swoją szybkością narastania.

Zapraszamy do lektury
Redakcja PLAR

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony