Przejdź do treści
Przegląd Lotniczy 06/2016
Źródło artykułu

Czerwcowy Przegląd Lotniczy już w sprzedaży

Czerwcowy Przegląd Lotniczy już w e-kiosku oraz w drodze do prenumeratorów i salonów prasowych.

W czerwcowym numerze Przeglądu Lotniczego polecamy:

A32 – szybki STOL
Najnowszy Aeroprakt A-32 zachowując wszystkie dobre cechy popularnego w Polsce Aeroprakta 22 ma sporo nowych atutów – w tym prędkość maksymalną 220 km/h i bardzo przestronną kabinę. Samolot demonstrował nam jego konstruktor Jurij Jakowlew a wrażenia z lotu przedstawia Krzysztof Krawcewicz. Lot miał miejsce w Polsce, w Zatorze, gdzie mieści się nowo otwarta baza firmy Aeroprakt Polska.

Cirrus Vision – dotknij i leć
Projekt Cirrus SF50 Vision zbliża się do szczęśliwego finału – za kilka tygodni ten pierwszy osobisty odrzutowiec ma otrzymać certyfikat. Dla General Aviation oznacza to wejście w erę jednosilnikowych samolotów odrzutowych, certyfikowanych do operacji w załodze jednoosobowej. Cirrus już przygotowuje pilotów czekających na SF50 Vision, a jego jedyny symulator znajduje się nie gdzie indziej jak w Polsce, w Poznaniu. Lataliśmy nim – robi wrażenie!

Hurricane – pilotując legendę
Rozbity w 1942 Hurricane AG244 przechodził z rąk do rąk, aż kolejny właściciel doprowadził go do stanu lotnego. Swoje pierwsze loty opisuje Clive Davidson – dając nam pojęcie o tym jak się pilotuje tego legendarnego warbirda a różni się on bardzo od współczesnych samolotów. Plus znakomite zdjęcia w locie Keitha Wilsona.

Trójka na szóstkę
Z pasji powstają najlepsze projekty. Taki właśnie był początek zespołu akrobacyjnego 3AT3. Dziś jest to już dojrzała formacja z wypełnionym kalendarzem pokazów. Podczas treningu i w akcji towarzyszy im w powietrzu z aparatem Filip Modrzejewski

Pana Ryszarda lot pełen wspomnień
Ryszard Witkowski, nestor polskiego latania śmigłowcowego skończył w tym roku 90-lat i wspomina wspomina ciekawe zdarzenia ze swego życia. Okazją był lot na samolocie Piper Cub na który zaprosił Jubilata Aeroklub Warszawski.

70 lat Chipmunka
70 lat temu z lotniska Downsview w Toronto w swój pierwszy lot wystartował pilotowany przez Pata Fillinghama DHC-1 Chipmunk – kanadyjski samolot szkolno-treningowy zaprojektowany przez współtwórcę sławnych samolotów bojowych przedwojennej Polski, Wsiewołoda Jakimiuka.

U latających doktorów
Któż z dzisiejszych lotników nie czytał w dzieciństwie książki przygodowej „Latający doktor” Michaela Noonana należącej do kanonu lektur młodzieżowych obok „Pilota alpejskich lodowców” Geigera?... Royal Flying Doctor Service (RFDS) legendarna australijska instytucja niosąca pomoc medyczną ludziom na tym rozległym i słabo zaludnionym kontynencie działa do dziś, tylko samoloty ma nowocześniejsze. Maciej Czubek odwiedził ich i opowiada jak funkcjonuje Królewska Służba Latających Doktorów.

„Precyzyjny” początek sezonu
Eryk Auguścik przygotował dla Czytelników reportaż z 11. Ogólnopolskich Zawodów im. Wacława Wieczorka w Lesznie, które zapoczątkowały zmagania o Puchar Polski w lataniu precyzyjnym.

Zanim zrobisz fikołka
Lot akrobacyjny obwarowany jest wieloma przepisami – wszystko w trosce o bezpieczeństwo. Zanim poddamy się fantazji latania, trzeba zapoznać się z regułami tej gry, a już zwłaszcza gdy mamy zamiar wykonywać go jako element pokazów lotniczych. Regulacje prawne z tej dziedziny przypomina Paweł Szarama

Oko w oko z policyjnym 412
Prezentujemy jedynego w kraju Bella 412HP, który trafił do Polski w 1993 roku, aby zabezpieczać pielgrzymkę Jana Pawła II. Teraz jest transportowym śmigłowcem Lotnictwa Policji. Piękne ujęcia nad Warszawą przygotował Filip Modrzejewski.

Bydgoszcz już po raz 10.
Targi Air Fair, skupiające co roku przedstawicieli polskiej branży lotniczej, zawsze mają coś ciekawego dla General Aviation. O nowinkach pisze Krzysztof Krawcewicz.

A oprócz tego lotnicze aktualności z kraju i ze świata, artykuł wstępny Redaktora Naczelnego o tym po co latamy i felieton Piotra Długiewicza o przerwanym starcie Boeinga w Las Vegas i co z tego zdarzenia wynika dla nas, pilotów. Nadto gawęda z serii „Captain Speaking” Jarosława Czaplickiego, tym razem z czasów szkolenia na An-2 w OSPL w Rzeszowie. Rzecz jest o pewności siebie i rozwadze w podejmowaniu decyzji.

Zapraszamy do lektury
Redakcja PLAR

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony