Przejdź do treści
Źródło artykułu

V wrześniowe posiedzenie PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 1590/16 (I, 05.07.2016 r., EPLR). Dotyczy: Oddzielenia się koła prawego podwozia głównego wraz z widelcem podczas rozbiegu samolotu ultralekkiego Zenair CH-601HD. Informcja o zdarzeniu 1590/16

• 1700/16 (I, 29.07.2016 r., EPDE). Dotyczy: Stwierdzenia braku dolnego fragmentu prawej owiewki skrzydło-kadłub i uszkodzenia pozostałych jej części po wykonaniu lotu samolotem Cirrus SR22 G3 GT3. Informcja o zdarzeniu 1700/16

• 2020/16 (W, 07.08.2016 r., Turbia). Dotyczy: Uderzenia podwoziem w tablicę oznaczającą drogę kołowania w trakcie wytrzynania po wyprowadzeniu szybowca na prostą do lądowania. Uderzenia dziobem szybowca SZD-42-2 Jantar 2B w nawierzchnię lotniska. Raport wstępny 2020/16

• 2213/16 (I, 19.08.2016 r., EPWK). Dotyczy: Uszkodzenia 4 brytów materiału nad nomexem po przystąpieniu do podgrzewania powietrza w powłoce balonu Lindstrand LBL 77X pomimo, że nie była ona wystarczająco wypełniona zimnym powietrzem. Informcja o zdarzeniu 2213/16

• 2304/16 (W, 31.08.2016 r., Wijewo k. Leszna). Dotyczy: Błędu techniki lotu paralotnią Dudek Nucleon 29 polegającego na zbyt późnej lub nieprawidłowej reakcji na podwinięcie skrzydła, które nastąpiło po wlocie w obszar turbulentnego powietrza. Informcja o zdarzeniu 2304/16

• 2322/16 (I, 01.09.2016 r., TMA EPWA). Dotyczy: Błędu w określeniu aktualnej pozycji geograficznej balonu Schroeder G 30/24 względem pionowej granicy przestrzeni kontrolowanej. Informcja o zdarzeniu 2322/16

• 2351/16 (W, 04.09.2016 r., Turbia). Dotyczy: Przeciągnięcie samolotu VANS RV-6A w trakcie wykonywania zakrętu ze znacznym przechyleniem na małej wysokości. Zderzenia samolotu z ziemią. Raport wstępny 2351/16

• 2410/16 (W, 09.09.2016 r., EPPT). Dotyczy: Nie wypuszczenia podwozia przez pilota motoszybowca Vivat L-13SE podczas lądowania, w efekcie tego, lądując z uruchomionym silnikiem, uszkodził śmigło. Informcja o zdarzeniu 2410/16

• 2421/16 (I, 11.09.2016 r., EPML). Dotyczy: Nieprawidłowego zamknięcia owiewki kabiny samolotu EXTRA 300 SC. Zniszczenia owiewki. Informcja o zdarzeniu 2421/16

• 2449/16 (I, 14.09.2016 r., EPWA). Dotyczy: Chwilowego błędu w przepływie sygnału między Steering Manifold a Steering Handle w samolocie Bombardier DHC-8-400. Informcja o zdarzeniu 2449/16

• 2455/16 (I, 14.09.2016 r., EPWA). Dotyczy: Zwarcia styków w przekaźniku elektrycznym #3 HYD PUMP w samolocie Bombardier DHC-8-400. Informcja o zdarzeniu 2455/16

Raporty z pozostałych posiedzeń PKBWL dostępne są tutaj

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony