Przejdź do treści
Źródło artykułu

Raport Wstępny nr 715/09 PKBWL

Ukazał się Raport Wstępny nr 715/09 Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczący zderzenia samolotów RWD 5 i Extra 300, które miało miejsce na lotnisku Radom Sadków (EPRA), 30 sierpnia 2009r. o godz. 10:30 LMT. W wyniku wypadku uszkodzeniu uległy obie maszyny. Piloci nie odnieśli żadnych obrażeń.

W trakcie Pokazów Lotniczych Radom 2009 samolot Extra 300 wystartował do lotu zapoznawczego z pasażerem. Po zakończeniu lotu samolot kołował TWY „D” przekodowując (przecinając) TWY „F”, zatrzymując się poza nią w pobliżu trybuny VIP w celu wysadzenia
pasażera.

Samolot RWD 5 po zakończeniu pokazu, po lądowaniu opuścił drogę startową 25 w prawo w TWY „E”. Przed wykonaniem zakrętu na TWY „F” pilot samolotu RWD 5 stwierdził, że TWY „F” jest wolna.

W trakcie kołowania samolotu RWD 5 TWY „F” nastąpiło zderzenie z samolotem EXTRA 300, który wykołował z miejsca zatrzymania na TWY „F” i kołował przed samolotem RWD 5. Pierwsze uderzenie nastąpiło zbiornikiem rozchodowym RWD 5 w statecznik poziomy z prawej strony a następnie śmigłem w statecznik pionowy samolotu Extra 300.

Piloci nie odnieśli obrażeń. Widoczne uszkodzenie samolotów to:
RWD 5 – uszkodzony zbiornik rozchodowy oraz śmigło.
Extra 300 – statecznik poziomy i pionowy.

Pełna treść raportu na stronie PKBWL.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony