Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

Kolejne raporty z posiedzenia PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 2956/17 (I, 31.10.2017 r., FIR LSAS). Dotyczy: Braku odpowiedniej interpretacji usterki technicznej, co skutkowało kontynuacją wznoszenia samolotu Embraer 175LR (ERJ-170-200LR) przy wyłączonych systemach BLEED 1 oraz BLEED 2, w efekcie czego wysokość kabinowa wzrosła do poziomu CABIN ALTITUDEHIGH. Informacja o zdarzeniu 2956/17

• 3255/19 (W, 03.08.2019 r., EPZA). Dotyczy: Błędu ucznia-pilota w technice lądowania szybowcem PW-5 polegającego na braku fazy wyrównania w konsekwencji uderzenie kołem przedniego podwozia w nawierzchnię pasa startowego – twarde lądowanie. Raport końcowy 3255/19

• 3415/19 (I, 06.08.2019 r., EPOD). Dotyczy: Nieprawidłowego prowadzenia obserwacji przestrzeni poza samolotem ultralekkim Aeroprakt A22LS podczas kołowania. Informacja o zdarzeniu 3415/19

• 3513/19 (I, 13.08.2019 r., EPBY). Dotyczy: Błędu pilota samolotu ultralekkiego Virus 912 SW polegającego na spóźnionej/błędnej reakcji na podmuch wiatru przy lądowaniu w fazie wytrzymania do przyziemienia. Informacja o zdarzeniu 3513/19

• 3695/19 (W, 21.08.2019 r., Zalesie gm. Siennica). Dotyczy: Po kilkunastominutowym locie samolot KR-030 Topaz-XLS rozbił się wpadając w drzewa na skraju lądowiska. Informacja o zdarzeniu 3695/19

• 3895/19 (W, 31.08.2019 r., Zgłobień/Rzeszów). Dotyczy: Błędu w ocenie wysokości lotu paralotnią w trakcie wykonywanego zakrętu i zahaczenia nogami o  koronę drzew co w konsekwencji doprowadziło do utraty równowagi i zawiśnięcia plilota na następnym drzewie wraz z paralotnią. Informacja o zdarzeniu 3895/19

• 4271/19 (W, 22.09.2019 r., EPSL). Dotyczy: Błędu w technice pilotowania samolotu Cessna 152, polegającego na braku fazy wyrównania i  wytrzymania, co doprowadziło do odbicia się samolotu od pasa startowego. Nieprawidłowej reakcji ucznia-pilota po odbiciu się samolotu (oddanie wolantu) i twardego przyziemienia na goleń przedniego podwozia. Raport końcowy 4271/19

• 4310/19 (W, 22.09.2019 r., EPPR). Dotyczy: Całkowitego zaciągnięcia uchwytów sterowniczych spadochronu Navigator 240 na wysokości przekraczającej 10 metrów, przyziemienia ze zwiększoną prędkością. Informacja o zdarzeniu 4310/19

• 4587/19 (W, 06.10.2019 r., Charłupia Wielka/Błaszki). Dotyczy: Na skutek silnego podmuchu wiatru, osoba pilotująca straciła panowanie nad motoparalotnią Funny Star i uderzyła w dach domu mieszkalnego, a następnie spadła na ogrodzenie. Informacja o zdarzeniu 4587/19

• 4589/19 (I, 05.10.2019 r., EPLB). Dotyczy: Stwierdzenia w trakcie wznoszenia nierównej pracy silnika samolotu Cessna 152. Lądowania zapobiegawczego. Informacja o zdarzeniu 4589/19

• 4638/19 (W, 05.10.2019 r., Zakliczyn/Myślenice). Dotyczy: Utraty panowania nad paralotnią podczas startu i zahaczenia skrzydłem o przewody linii energetycznej. Informacja o zdarzeniu 4638/19

• 4784/19 (W, 19.10.2019 r., EPNC). Dotyczy: Niestabilnego opuszczenia statku powietrznego oraz bliżej nieokreślonego ułożenie zespołu tandem pilot-pasażer w powietrzu co mogło doprowadzićdo silnych obrotów zespołu – wystąpiło zjawisko tzw. "side spin". Informacja o zdarzeniu 4784/19

Publikowane materiały pochodzą ze strony Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych (link)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony