Kolejne raporty z posiedzenia PKBWL
Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:
• 34/17 (I, 06.01.2017 r., TMA EPWA). Dotyczy: Zgłoszenia przez sałogę samolotu Boeing 737-800 stwierdzenia drgań silnika i decyzji powrotu na lotnisko startu bez deklarowania sytuacji "emergency". Raport końcowy 34/17
• 71/18 (I, 09.01.2018 r., EPBC). Dotyczy: Pęknięcia wzmocnienia drzwi w środkowej przedniej części w samolocie Cessna C-152, co spowodowało, że nie doszło do prawidłowego zablokowania zamka w górnej przedniej części ramy. Informacja o zdarzeniu 71/18
• 84/17 (I, 15.01.2017 r., TMA EPWA). Dotyczy: Przegrzania zespołu hamulcowego podwozia podczas wykonywania startu samolotu Airbus A330-243. Raport końcowy 84/17
• 99/17 (PI, 17.01.2017 r., TMA/CTR/AD EPGD). Dotyczy: Nieprawidłowej kalkulacji zapasu paliwa w samolocie Boeing 737-800. Raport końcowy 99/17
• 132/17 (I, 23.01.2017 r., TMA EPKK/CTR EPKT). Dotyczy: Zgłoszenia przez załogę konieczności odejścia na drugi krąg i sytuacji zagrożenia (MAYDAY MAYDAY MAYDAY) z powodu problemu z klapami i sterowaniem samolotem Boeing 737-800. Raport końcowy 132/17
• 303/16 (I, 26.02.2016 r., TMA EDQH). Dotyczy: Problemu ze schowaniem podwozia po starcie w samolocie Piper PA-34-220T Seneca V. Informacja o zdarzeniu 303/16
• 326/17 (I, 27.02.2017 r., FIR LZBB (Bratysława)). Dotyczy: Uszkodzenia łopatek turbiny wysokiego ciśnienia lewego silnika samolotu Boeing 787-800. Raport końcowy 326/17
• 1058/18 (I, 05.05.2018 r., EPGL). Dotyczy: Zahaczenia pilocikiem czaszy głównej spadochronu Sabre 2 190 o drzwi samolotu. Informacja o zdarzeniu 1058/18
• 1157/18 (I, 12.05.2018 r., EPOD). Dotyczy: Zgłoszenia przez skoczka bólu lewego barku po prawidłowym wykonaniu lądowania ze spadochronem Performance Designs. Informacja o zdarzeniu 1157/18
• 1229/18 (I, 19.05.2018 r., EPGL). Dotyczy: Lądowania z wiatrem ze spadochronem Commodore poza terenem do tego wyznaczonym. Informacja o zdarzeniu 1229/18
• 1379/18 (I, 30.05.2018 r., EPMO). Dotyczy: Przerwania dopływu paliwa do prawego silnika samolotu Piper PA-44-180T wskutek zapowietrzenia układu paliwowego po wymianie elektrycznej pompy paliwowej. Informacja o zdarzeniu 1379/18
• 1380/18 (I, 29.05.2018 r., Nowa Wieś Książęca-Parcele). Dotyczy: Niewłaściwego wyboru pola do lądowania szybowcem LS-1F. Lądowanie z wiatrem.. Informacja o zdarzeniu 1380/18
• 1630/18 (I, 16.06.2018 r., EPPT). Dotyczy: Skręcenia linek podczas otwarcia czaszy głównej spadochronu Pilot 150. Informacja o zdarzeniu 1630/18
Publikowane materiały pochodzą ze strony Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych (link)
Komentarze