Kolejne raporty z posiedzenia PKBWL

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 1649/19 (W, 18.05.2019 r., Bezmiechowa). Dotyczy: Kapotażu samolotu Stison 108, spowodowanego hamowaniem po utracie kierunku rozbiegu w lewo. Raport wstępny 1649/19

• 1816/19 (W, 25.05.2019 r., EPPK). Dotyczy: Przeciągnięcia podczas startu skrzydła statku powietrznego, w wyniku którego samolot TL-96 STAR przechylił się w lewo i nosem zderzył się z ziemią. Raport wstępny 1816/19

• 2165/19 (W, 13.06.2019 r., Międzybrodzie Żywieckie, Góra Żar). Dotyczy: Lądowania awaryjnego paralotni PARUS 41.5 w koronach drzew. Upadku pasażera i pilota na ziemię w trakcie zsuwania się skrzydła paralotni z korony drzewa. Raport wstępny 2165/19

• 2918/19 (W, 18.07.2019 r., Palikije). Dotyczy: Zderzenia dwóch szybowców SZD-30 Pirat na wysokości około 1200m AMSL. Wykonania skoku ratowniczego przez pilota szybowca SP-3652. Drugi szybowiec SP-2914 bezpiecznie wylądowałna lotnisku startu. Raport wstępny 2918/19

• 2937/19 (W, 19.07.2019 r., EPBA). Dotyczy: W fazie wyrównania i wytrzymania samolot ultralekki Pipistrel Virus 541 SW 100 iS, znajdując się nawysokości około dwóch metrów, przepadł na prawe skrzydło. Raport wstępny 2937/19

• 3126/19 (PI, 28.07.2019 r., EPWA). Dotyczy: W trakcie dobiegu samolotu Airbus A320-231 pierwszy oficer (FO) wykonał hamowanie w trybie ręcznym. Samolot nie wytracił prędkości przed wjazdem na drogę kołowania N2 i wytoczył się poza krawędź pasa będącego w użyciu jednocześnie skręcając od jego osi w lewo. Raport wstępny 3126/19, Raport wstępny 3126/19 EN

• 3071/19 (W, 23.07.2019 r., EPPT). Dotyczy: Po przerwanym ciągu na wysokości ok 40 metrów załoga szybowca SZD-50-3 „Puchacz” spóźniła się z reakcją pochylenia szybowca i zabezpieczenia prędkości. Na skutek utraty prędkości szybowiec przepadając rozpoczął autorotację w lewo. Następnie uderzyłlewym skrzydłem i przodem kadłubao ziemię. Raport wstępny 3071/19

Publikowane materiały pochodzą ze strony Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych (link)

Źródło: PKBWL
comments powered by Disqus