Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

Kolejne raporty z posiedzenia PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 332/17 (I, 24.02.2017 r., North Atlantic Operations High Level Airspace (NAT HLA) FIR Shanwick (EGGX)). Dotyczy: Nieprawidłowego zaplanowania operacji lotniczej przez dział operacyjny operatora. Informacja o zdarzeniu 332/17

• 419/18 (I, 06.03.2018 r., TMA LGAV). Dotyczy: Wygenerowania przez ACAS polecenia „RA” podczas zniżania samolotu Boeing 737-800. Informacja o zdarzeniu 419/18

• 454/18 (I, 10.03.2018 r., Lotnisko Brno (LKTB)). Dotyczy: Wypadnięcia środkowej części zaworu drenażowego lewego silnika samolotu Beechcraft King Air B250 powodującego wyciek paliwa z lewego zbiornika. Czynnikiem sprzyjającym powstaniu zdarzenia było zbyt słabe mocowanie środkowej części zaworu. Informacja o zdarzeniu 454/18

• 1168/17 (I, 12.06.2017 r., FIR Atinai (LGGG)). Dotyczy: Zbyt dużej prędkości wznoszenia samolotu B738, która w połączeniu z prędkością zniżania samolotu ENT5301 spowodowała wygenerowanie TCAS „RA”. Informacja o zdarzeniu 1168/17

• 1340/18 (W, 27.05.2018 r., Smarchowice Wielkie k. Namysłowa). Dotyczy: Błędu w technice pilotowania samolotu ultralekkiego Apollo Fox polegającego na spóźnionej reakcji  na przechylenie i boczne odchylenie od kierunku podejścia do lądowania, spowodowane silnym podmuchem wiatru. Raport końcowy 1340/18

• 1962/18 (I, 07.07.2018 r., EPZA). Dotyczy: Błędu w technice lądowania zzybowiecem SZD 51-1 Junior skutkującego utratą kierunku na dobiegu. Braku reakcji instruktora nadzorującego lot na nieprawidłowości lądowania.. Informacja o zdarzeniu 1962/18

• 2188/18 (W, 22.07.2018 r., EPBY). Dotyczy: Błędu pilotażu, polegającego na nieprawidłowej korekcie odbicia od nawierzchni drogi startowej podczas przyziemienia samolotu Cessna 150J. Raport końcowy 2188/18

• 2540/16 (I, 05.08.2016 r., EPPI). Dotyczy: Zwarcia w pokładowej instalacji elektrycznej samolotu PZL-110 Koliber. Raport końcowy 2540/16

• 3369/18 (I, 29.09.2018 r., Rejon Sochaczewa strefa EA 117). Dotyczy: Zbyt późnej reakcji pilota śmigłowca Robinson R-44 na odchylenie od nakazanej linii drogi podczas prowadzenia orientacji geograficznej. Informacja o zdarzeniu 3369/18

• 3418/18 (PI, 06.10.2018 r., EPTO, wodowanie na rz. Wisła). Dotyczy: Oblodzenia gaźników silnika ROTAX wodnosamolotu ultralekkiego Super Petrel podczas zniżania wynikającego ze sprzyjających warunków temperatury otoczenia i punktu rosy. Raport końcowy 3418/18

• 3564/18 (W, 13.10.2018 r., EPKB). Dotyczy: Lądowania ze spadochronem Navigator 260 na rozstawionych nogach przy zwiększonej prędkości pionowego opadania. Informacja o zdarzeniu 3564/18

• 3585/18 (W, 14.10.2018 r., EPPB). Dotyczy: Wykonania przez skoczka dalekiego od lotniska zakrętu pod wiatr i lądowania ze padochronem Hurricane 150 poza lotniskiem. Informacja o zdarzeniu 3585/18

Publikowane materiały pochodzą ze strony Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych (link)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony