III marcowe posiedzenie PKBWL

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 128/18 (I, 17.01.2018 r., EPSC). Dotyczy: Niesprawności głównej skrzynki elektrycznej nr 1 szyny lewej prądnicy w śmigłowcu EC 135 P3. Informacja o zdarzeniu 128/18

• 392/18 (I, 03.03.2018 r., EPBC). Dotyczy: Ukręcenia się wałka napędowego prądorozrusznika podczas uruchomiania prawego silnika w śmigłowcu EC 135 P2+. Informacja o zdarzeniu 392/18

• 413/18 (I, 03.03.2018 r., Sochaczew). Dotyczy: Nieprawidłowego przygotowania do lotu śmigłowcem Robinson R-44 II. Informacja o zdarzeniu 413/18

• 539/11 (PI, 31.05.2011 r., Przyborów k. Nowej Soli). Dotyczy: Zmiany decyzji pilota o kierunku lądowania podjętej zbyt późno i nie pozwalającej na dokładne wykonanie podejścia do lądowania. Przyziemienia szybowca SZD-48-1 Jantar Std 2M przed wybranym polem i uderzenia w miedzę rozdzielającą dwa pola. Informacja o zdarzeniu 539/11

• 1335/14 (W, 09.08.2014 r., Odry woj. Pomorskie). Dotyczy: Uderzenia szybowca SZD-30 Pirat w nasyp ziemny porośnięty trawą podczas lądowania w terenie przygodnym. Przeszkoda była niewidoczna z powietrza. Informacja o zdarzeniu 1335/14

• 1971/17 (W, 05.08.2017 r., EPML). Dotyczy: Przeciągnięcia szybowca SZD–22 Mucha Std. w trakcie wykonywania zakrętu po wyczepieniu na małej wysokości. Informacja o zdarzeniu 1971/17

• 2037/17 (I, 17.07.2017 r., Lądowisko Bukowina Tatrzańska). Dotyczy: Nie dokręcenia śrub mocujących stożek do zespołu wentylatora w śmigłowcu Robinson R-44 Raven I. Informacja o zdarzeniu 2037/17

• 2595/17 (I, 25.09.2017 r., Sochaczew). Dotyczy: Włączenia się sygnalizacji (mruganie) lampki governora w trakcie wykonywania manewru zniżania Śmigłowca Guimbal Cabri G2. Informacja o zdarzeniu 2595/17

• 2772/17 (I, 10.10.2017 r., EPDE). Dotyczy: Błędnych wskazań mocy silnika śmigłowca Guimbal Cabri G2 spowodowanych wadliwą pracą czujnika położenia przepustnicy. Informacja o zdarzeniu 2772/17

• 2967/17 (I, 31.10.2017 r., EPMO). Dotyczy: Zbyt późnego wyrównania na małej wysokości podczas lądowania autorotacyjnego (przełamania) nad drogą startową śmigłowca Robinson R-44. Informacja o zdarzeniu 2967/17

• 3186/17 (I, 29.11.2017 r., EPGL). Dotyczy: Stwierdzenia przez załogę śmigłowca EC 135 P2+ wyświetlenia na ekranie ostrzeżeń i powiadomień CAD przestrogi XMSN CHIP, opiłki w przekładni głównej. Informacja o zdarzeniu 3186/17

• 3187/17 (I, 29.11.2017 r., EPLL). Dotyczy: Niesprawności zaworu mieszającego powietrze ze sprężarki silnika z powietrzem w kabinie śmigłowca EC 135 P2+ . Informacja o zdarzeniu 3187/17

Publikowane materiały pochodzą ze strony Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa (link)

Źródło: PKBWL
comments powered by Disqus