I styczniowe posiedzenie PKBWL
Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:
• 900/17 (W, 17.05.2017 r., Kawęczyn k/Janowa Lubelskiego). Dotyczy: Gwałtownegp pogorszenia się stanu zdrowia pilota Motolotnia AWAP II X Pe 1 wskutek nagłej niewydolności krążenia prowadzącej do zgonu. Raport końcowy 900/17, Album ilystracji 900/17
• 1962/17 (W, 01.08.2017 r., EPWS). Dotyczy: Rozpoczęcie manewru ostrego zakrętu na paralotni Apco Force II z napędem PPG na zbyt niskiej wysokości. Informacja o zdarzeniu 1962/17
• 2292/17 (I, 26.08.2017 r., EPBC). Dotyczy: Stwierdzenia uszkodzenia o charakterze eksploatacyjnym struktury skrzydła szybowca Twin Astir w postaci zafalowania. Informacja o zdarzeniu 2292/17
• 2625/17 (W, 26.09.2017 r., Wola Piskulina powiat Limanowski). Dotyczy: Zablokowania się termostatu, które doprowadziło do przegrzania i zatarcia się silnika w trakcie lotu samolotu UL TL 2000 Sting. Twardego przyziemienia samolotu z „kangurem” w trakcie lądowania zapobiegawczego w terenie przygodnym. Raport końcowy 2625/17
• 2648/16 (I, 06.10.2016 r., EPKT). Dotyczy: Zablokowania częstotliwości TWR 129,250 MHz uniemożliwiającego KRL nawiązanie łączności z oczekującą na DS 27 załogą samolotu ATR72 i kontynuującą podejście załogą samolotu B752. Informacja o zdarzeniu 2648/16
• 3037/17 (I, 08.11.2017 r., Przestrzeń powietrzna FIR Cairo (HECC)). Dotyczy: Usterki zaworów Hight Stage Valve i Precooler CTRL Valve Sensor podczas lotu samolotu Boeing 737-800. Informacja o zdarzeniu 3037/17
• 3390/17 (I, 27.12.2017 r., EPML). Dotyczy: Błędnej decyzji pilota samolotu Piper PA-31 o lądowaniu na drodze kołowania, spowodowanej trudnością w identyfikacji miejsca lądowania. Informacja o zdarzeniu 3390/17
Publikowane materiały pochodzą ze strony Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa (link)
Komentarze