I majowe posiedzenie PKBWL

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 97/10 (W, 30.01.2010 r., EPNT). Dotyczy: Przyziemienia z niedolotem szybowca SZD-50-3 Puchacz (w odległości ok. 100 m przed dolnym ogranicznikiem) bez fazy wytrzymania. Informacja o zdarzeniu 97/10

• 392/18 (I, 03.03.2018 r., EPBC). Dotyczy: Stwierdzenia przez pilota braku rozkręcenia się pędni silnika, wzrostu temperatury gazów oraz nienaturalnego odgłosu pracy prądorozrusznika podczas uruchomiania prawego silnika śmigłowca EC 135 P2+ . Informacja o zdarzeniu 392/18

• 395/17 (I, 12.03.2017 r., EPMO). Dotyczy: Wystąpienia wibracji lewego silnika w samolocie Piper PA44 180T w trakcie przelotu. Pojawienia się dymu, widocznego na krawędzi spływu skrzydła. Lądowania z jednym silnikiem wyłączonym. Informacja o zdarzeniu 395/17

• 413/18 (I, 03.03.2018 r., Sochaczew). Dotyczy: Nieprawidłowego przygotowania do lotu pilota śmigłowca Robinson R-44 II. Informacja o zdarzeniu 413/18

• 839/18 (I, 14.04.2018 r., EPBP). Dotyczy: Oderwania osłony szybowca SZD 54-2 Perkoz, która uderzyła o krawędź natarcia prawego skrzydła, powodując jego nieznaczne uszkodzenia. Informacja o zdarzeniu 839/18

• 854/18 (W, 19.04.2018 r., Świnna k. Żywca). Dotyczy: Podwinięcia skrzydła paralotni Factor 2 na wysokości ok. 40m. Uderzenia o ziemię paralotni ze znaczną prędkością. Raport wstępny 854/18

• 1018/18 (W, 01.05.2018 r., w pobliżu lądowiska Kołbiel-Skorupy). Dotyczy: Wpadnięcia samolotu ultralekkiego VL-3 Evolution Seria 235 w korkociąg podczas wykonywania zakrętu na dużym zniżaniu, po wykonaniu około 2 zwitek zderzenia się z powierzchnią lasu w odległości około 500m od zamierzonego miejsca lądowania. Raport wstępny 1018/18

• 1026/18 (W, 03.05.2018 r., Piotrków Trybunalski). Dotyczy: Skręcenia linek spadochronu Safire2 196 po otwarciu w nieprawidłowej pozycji. Nieudanej próby wyczepienia czaszy głównej. Twardego lądowania skoczka na obu czaszach oitwartych w konfiguracji "wariat". Raport wstępny 1026/18

• 2004/15 (I, 17.11.2015 r., EPDE). Dotyczy: Stwierdzenie przez załogę śmigłowca Guimbal Cabri G2 podczas lotu kilkukrotnej chwilowej utraty mocy silnika. Informacja o zdarzeniu 2004/15

• 2146/17 (I, 14.08.2017 r., EPKP). Dotyczy: Spadku ciśnienia oleju na prawym silniku Śmigłowca EC 145 w końcowej fazie podejścia do lądowania. Informacja o zdarzeniu 2146/17

• 2459/17 (I, 31.08.2017 r., EPMO). Dotyczy: Utraty mocy silnika i zwiększenia temperatury pracy czwartego cylindra w samolocie DA20 spowodowaych postępującą degradacją wydajności wtryskiwacza, w konsekwencji ubogiego składu mieszanki paliwowo powietrznej a następnie jego wyłączenia z pracy. Informacja o zdarzeniu 2459/17

• 3190/17 (I, 28.11.2017 r., EPDE). Dotyczy: Usterki czujnika położenia przepustnicy w śmigłowcu Guimbal Cabri G2. Informacja o zdarzeniu 3190/17

Publikowane materiały pochodzą ze strony Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa (link)

Źródło: PKBWL
comments powered by Disqus