I lutowe posiedzenie PKBWL

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 219/08 (W, 01.05.2008 r., Głubczyce). Dotyczy: Lotu paralotnią na zbyt niskiej wysokości i niewłaściwego podziału uwagi w locie na małej wysokości. Zderzenia się z linią wysokiego napięcia. Informacja o zdarzeniu 219/08

• 230/11 (W, 22.03.2011 r., Ścinawa Polska k. Oławy). Dotyczy: Przeciągnięcia skrzydła, co spowodowało zmianę toru lotu paraplanu i lądowanie w rzece. Konsekwencją lądowania w rzece i oplątania pilota przez linki paraplanu było jego utonięcie. Informacja o zdarzeniu 230/11

• 655/14 (W, 21.05.2014 r., EPTO). Dotyczy: Położenia skrzydła szybowca SZD-36 Cobra 15 w początkowej fazie startu za samolotem holującym. Informacja o zdarzeniu 655/14

• 1099/17 (I, 31.05.2017 r., Żabia Wola). Dotyczy: Zbyt bliskiego kołowania samolotu TL 2000 Sting przy płocie ograniczającym lotnisko, co w połączeniu ze złą podzielnością uwagi oraz podmuchem wiatru doprowadziło do zderzenia z ogrodzeniem lotniska. Informacja o zdarzeniu 1099/17

• 1219/17 (I, 20.06.2017 r., EPGD). Dotyczy: Wycieu oleju do uszkodzonego urządzenia wymiany powietrza w samolocie Airbus A319, co spowodowało przedostanie się dymu do kabiny załogi przez system klimatyzacji. Informacja o zdarzeniu 1219/17

• 1520/16 (I, 01.07.2016 r., EPWA). Dotyczy: Awarii wskaźnika ograniczeń prędkości przy wypuszczonym podwoziu samolotu Boeing 787-800. Informacja o zdarzeniu 1520/16

• 1959/17 (W, 05.08.2017 r., Rybno Kolonia). Dotyczy: Spadku mocy silnika w samolocie Topaz KR 030. Po przyziemieniu samolot uderzył w drzewa. Informacja o zdarzeniu 1959/17

• 2592/16 (I, 30.09.2016 r., EPWA). Dotyczy: Wyświetlenia się przestrogi „L F/W V INTRAN” na panelu przestróg i ostrzeżeń podczas wykonywania przeglądu PREFLIGHT CHECK samolotu P180 Avanti I. Informacja o zdarzeniu 2592/16

Publikowane materiały pochodzą ze strony Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa (link)

Źródło: PKBWL
comments powered by Disqus