I lipcowe posiedzenie PKBWL
Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:
• 982/17 (W, 26.05.2017 r., Przasnysz, w pobliżu ul.Żwirki i Wigury). Dotyczy: Nieotwarcia się czaszy głównej spadochronu oraz czaszy zapasowej. Zderzenia tandemu z ziemią.. Raport wstępny 982/17
• 1302/17 (W, 25.06.2017 r., Kraków). Dotyczy: Przyziemienia szybowca MDM-1M FOX na pasie betonowym ze schowanym podwoziem, a następnie uderzenia w drzewo. Raport wstępny 1302/17
• 1045/17 (W, 30.05.2017 r., Lądowisko Oborniki-Słonawy). Dotyczy: Niewystarczającej analizy warunków atmosferycznych w rejonie lądowiska w fazie przygotowania do lotów w wyniku czego podczas lądowania dynamiczne zaburzenia w przyziemnej warstwie powietrza spowodowały utratę kontroli nad lotem motolotni Nuvix 15 i zderzenie z ziemią. Informacja o zdarzeniu 1045/17
• 1166/17 (W, 11.06.2017 r., EPML). Dotyczy: Nieumiejętnego poprawiania błędu lądowania, w wyniku czego, po odbiciu samolotu Cessna F 150L od nawierzchni pasa nastąpiło przyziemienie na koło przedniego podwozia. Informacja o zdarzeniu 1166/17
• 1284/17 (W, 24.06.2017 r., Lubień k. Myślenic). Dotyczy: Lądowania w terenie przygodnym samolotu Cessna 152. Raport wstępny 1284/17
• 1534/17 (W, 08.07.2017 r., EPPT). Dotyczy: Lądowania ze spadochronem Navigator 220 ze zwiększoną prędkością opadania przy nie właściwej pozycji nóg. Informacja o zdarzeniu 1534/17
Publikowane materiały pochodzą ze strony Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa (link)
Komentarze