Przejdź do treści
Źródło artykułu

Reuters: w Boeingu Ethiopian Airlines system MCAS włączał się kilka razy

W Boeingu 737 MAX linii Ethiopian Airlines, który rozbił się 10 marca, system MCAS automatycznie zapobiegający przeciągnięciu (utracie siły .nośnej), wyłączony początkowo przez załogę, uaktywniał się jeszcze cztery razy - pisze w środę Reuters.

Agencja powołuje się na "dwie osoby zaznajomione ze sprawą". Według tych źródeł, załoga wyłączyła MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System) w związku z "podejrzanymi" danymi czujnika przepływu powietrza, rejestrującego kąt natarcia skrzydeł.

Reuters pisze, że nie jest na razie jasne, czy piloci postanowili ponownie włączyć ten system, automatycznie obniżający dziób samolotu w sytuacji, gdy dane z czujnika wskażą, że grozi przeciągnięcie. Jedna z osób, na które powołuje się agencja, powiedziała, że eksperci badający przyczyny katastrofy sprawdzają, czy możliwe było ponowne uaktywnienie się MACS bez interwencji człowieka.

Rzeczniczka Boeinga odmówiła skomentowania tych informacji.

Boeing 737 MAX linii Ethiopian Airlines rozbił się kilka minut po starcie z Addis Abeby. Zginęło 157 osób, wszystkie znajdujące się na pokładzie maszyny. Po katastrofie w Etiopii władze lotnicze na całym świecie bądź same linie lotnicze zdecydowały o uziemieniu wszystkich samolotów Boeing 737 MAX. Koncern Boeing zapowiedział aktualizację oprogramowania systemu MCAS we wszystkich samolotach tego typu. 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony