Port Lotniczy Lublin chce wynająć teren pod budowę hangarów dla samolotów
Port Lotniczy Lublin ogłosił przetarg na najem lotniskowej nieruchomości na cele inwestycyjne – budowę i najem hangarów dla samolotów. Do zagospodarowania przeznaczono obszar ok. 57 arów – poinformowała spółka w czwartek w komunikacie prasowym.
„Szukamy partnera, który wybuduje hangary i poprowadzi tutaj biznes. Obserwując rosnące zainteresowanie posiadaniem własnego samolotu wśród lubelskich przedsiębiorców, liczę na pozytywną reakcję na naszą ofertę. Jestem przekonany, że użytkownicy samolotów General Aviation, którzy do tej pory parkowali swoje samoloty na innych lotniskach, hangarować je będą u nas, niemal pod domem” – mówi cytowany w komunikacie prezes Portu Lotniczego Lublin Andrzej Hawryluk.
Spółka poinformowała, że na platformie zakupowej portal.smartpzp.pl/lublin.airport ogłoszony został konkurs ofert na najem lotniskowej nieruchomości na cele inwestycyjne.
Port Lotniczy Lublin oferuje teren pod budowę hangarów, przeznaczonych do parkowania i obsługi technicznej samolotów General Aviation. „Położenie nieruchomości jest atrakcyjne ze względu na bezpośrednią bliskość płyt postojowych, dróg kołowania oraz drogi technicznej prowadzącej do bramy wjazdowej” – podano w komunikacie. Oferowane miejsce nadaje się także na lokalizację ośrodka szkolenia lotniczego.
Do zagospodarowania przeznaczono obszar ok. 57 arów, na którym – jak podaje spółka – można usytuować jeden większy lub kilka mniejszych hangarów, w całości o wymiarach 60x20 m i wysokości max. 12 m. Dodatkowo istnieje możliwość budowy zaplecza biurowo-socjalno-magazynowego (kontenery modułowe), którego zabudowa nie jest wliczana w powyższe wymiary.
Najemca zobowiązany będzie do wybudowania i obsługi na własny koszt hangarów na terenie wynajmowanym od Portu Lotniczego Lublin.
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty spółka Port Lotniczy Lublin, będzie oceniać biznesplan (uwzględniający wartość planowanych nakładów przeznaczonych pod inwestycję, posiadane doświadczenie w zakresie prowadzenia działalności związanej z obsługą samolotów klasy B, posiadany personel ze wskazaniem doświadczenia i kwalifikacji), wysokość miesięcznego czynszu najmu, a także wysokość miesięcznego czynszu obrotowego.
„Inwestycja może zostać uruchomiona w niedługim czasie, ponieważ Port Lotniczy Lublin uzyskał już zgody i opinie Urzędu Lotnictwa Cywilnego, Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska oraz Inspektoratu Sanitarnego” – podała spółka w komunikacie.
Port Lotniczy Lublin jest spółką akcyjną, której wyłącznymi akcjonariuszami są jednostki samorządu terytorialnego: Województwo Lubelskie, Gmina Lublin, Gmina Miejska Świdnik i Powiat Świdnik.
Komentarze