Przejdź do treści
Tu-154 (numer rejestracyjny RA-85757) należący do Alrosa na lotnisku (fot. Międzynarodowy Port Lotniczy Tołmaczewo)

Tu-154 odbył w Rosji swój ostatni lot. To koniec epoki Tupolewów

W dniu 28 października br. jedyny samolot Tu-154 pozostający w rosyjskim lotnictwie cywilnym wykonał swój ostatni lot. Samolot (numer rejestracyjny RA-85757), należący do Alrosa, wykonał trzygodzinny lot ze stolicy regionu diamentowego Mirny na lotnisko Tołmaczewo (Nowosybirsk), gdzie przewiózł 141 pasażerów.

Ostatni pozostały samolot tego typu w krajowym lotnictwie cywilnym został wyprodukowany prawie 28 lat temu, 25 listopada 1992 r. w fabryce Aviakor w Samarze. Od 2002 roku jest obsługiwany przez Mirny Aviation Enterprise, a w 2013 roku rozszerzył flotę samolotów utworzonej na jej podstawie linii Alrosa Airlines. W ciągu ostatnich 18 lat samolot wylatał prawie 27,5 tys. godzin. W trakcie służby w Alrosa Airlines, Tu-154M wykonał 737 lotów w obie strony, przewiózł ponad 160 tys. pasażerów, 1224 tony ładunku i 52 tony poczty.

  
(fot. Międzynarodowy Port Lotniczy Tołmaczewo)

Poderwanie samolotu w ostatni lot powierzono doświadczonej załodze. Samolot był obsługiwany przez pilotów klasy 1 – Aleksandra Leshkevicha, który ma ponad 18 tysięcy godzin nalotu oraz Mikołaja Woroszyłowa, który ma prawie 10 tysięcy godzin lotu. W skład załogi wchodzili także nawigator-instruktor Igor Kontarez i instruktor technik pokładowy Michaił Bogdanow.


(fot. Międzynarodowy Port Lotniczy Tołmaczewo)

Według dyrektora Alrosa Airlines Andrieja Gulowa, świadectwo zdatności do lotu linii Tu-154M wygasa. Ponadto jest zastępowany przez nowoczesne samoloty, które są cichsze i bardziej ekonomiczne. Samolot RA-85757 po wycofaniu z eksploatacji będzie znajdować się na lotnisku Tołmaczewo do czasu podjęcia decyzji o jego przyszłym losie.


(fot. Międzynarodowy Port Lotniczy Tołmaczewo)

FacebookTwitterWykop

Nasze strony