Przejdź do treści
Lotnictwo 10-11/2016
Źródło artykułu

Lotnictwo 10-11/2016 już w sprzedaży

Październikowo-listopadowe "Lotnictwo" już w drodze do prenumeratorów i salonów prasowych.

W numerze polecamy:

Samoloty i smigłowce na Miedzynarodowym Salonie Przemysłu Obronnego 2016
Tegoroczny Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego, odbywający się w dniach 6–9 września, zdominowała dyskusja na temat nowelizacji Programu Modernizacji Technicznej Sił Zbrojnych RP. I chociaż w Kielcach odbyła się zaplanowana prezentacja głównych założeń PMT, to szczegółowe rozwiązania nowego programu unowocześnienia polskich Sił Zbrojnych mają być znane dopiero w drugiej połowie września br. Z dostępnych informacji wynika, że zasadnicze założenia planu w zakresie modernizacji polskiego lotnictwa wojskowego mają pozostać niezmienione, wydłużyć się może czas realizacji poszczególnych zadań. Wyraźnie pozytywnym aspektem tegorocznego Salonu była natomiast jego rosnąca wielkość – w tym roku w wystawie wzięło udział ponad 600 podmiotów z 30 krajów. MSPO jest największym w naszej części Europy salonem zbrojeniowym i nic nie wskazuje, by ta sytuacja zmieniła się w najbliższej przyszłości.

Brazylijskie Caracale – siła wielozadaniowosci
Airbus Helicopters oraz Helibras prowadzą współpracę przemysłową przy jednym z najbardziej złożonych programów wojskowych i offsetowych ostatnich lat. Celem kooperacji jest budowa śmigłowców wielozadaniowych H225M dla sił zbrojnych Brazylii. Program powinien być z uwagą śledzony przez obserwatorów z naszego kraju, ponieważ podobnie jak w Polsce jego celem jest dostarczenie 50 śmigłowców dla wszystkich trzech rodzajów sił zbrojnych z maksymalnym udziałem rodzimego przemysłu lotniczego.

BAe 146 – historia Jumbolino
British Aerospace 146 i jego odmiana rozwojowa Avro RJ miano whisperjet zawdzięcza cichemu operowaniu, z kolei przydomek Jumbolino pochodzi od szerokiego i przestronnego kadłuba. Jakkolwiek jednak nazwiemy produkowany przez przeszło dwie dekady samolot, to zakończony na początku XXI wieku program nadal pozostaje największym sukcesem brytyjskiego lotnictwa cywilnego. Historia brytyjskiej maszyny doskonale pokazuje, jak bardzo potrzeby rynku, sytuacja geopolityczna na świecie oraz rozwój technologii mogą wpłynąć na przebieg jednego projektu.

Wielozadaniowy samolot bojowy Dassault Rafale – cz. II
Francuski Rafale wydaje się być racjonalnym kompromisem pomiędzy wielkością płatowca – determinującą takie parametry jak udźwig czy promień działania, wystarczającym stosunkiem ciągu do masy maszyny, jej możliwościami bojowymi – a ceną wynikającą z modułowej konstrukcji i wykorzystania nowoczesnych materiałów. Samolot Rafale jest cały czas udoskonalany.

Siły Powietrzne Grecji
Greckie lotnictwo wojskowe ma ponad stuletnią historię. Od 1952 r. Grecja jest ważnym członkiem NATO, broniącym południowej flanki Sojuszu. Z powodu nie najlepszych relacji z sąsiednią Turcją Greckie Siły Powietrzne dysponują jedną z najliczniejszych w Europie flotą myśliwców. Samoloty bojowe stanowią połowę wszystkich posiadanych statków powietrznych. Greckie Siły Powietrzne (Polemikí Aeroporía, PA – Hellenic Air Force, HAF) są jednym z trzech rodzajów Greckich Sił Zbrojnych (Ellinikés Énoples Dynámeis, EED – Hellenic Armed Forces), obok wojsk lądowych i marynarki wojennej. Ich historia sięga 1911 r., kiedy to grecki rząd poprosił Francuzów o pomoc w utworzeniu lotnictwa wojskowego.

Dornier Do 24K na Dalekim Wschodzie
W związku ze wzrostem zagrożenia japońską interwencją na Dalekim Wschodzie w 1936 r. Królewska Holenderska Marynarka Wojenna (Koninklijke Marine) uznała za konieczne wzmocnienie lotniczych sił patrolowych stacjonujących w tamtym rejonie. Holendrzy zdecydowali się na zakup trzysilnikowych łodzi latających Dornier Do 24, które miały zastąpić stacjonujące w Indiach Wschodnich przestarzałe maszyny typu Dornier Wal.

FMA Ae.M.B.1/2 „Bombi”
Lekki samolot bombowy Ae.M.B.1/2 został skonstruowany w argentyńskiej wytwórni FMA w pierwszej połowie lat trzydziestych XX wieku. Był jedynym bombowcem zbudowanym i produkowanym w Ameryce Południowej. Mimo prostej, wręcz prymitywnej konstrukcji i słabych osiągów ostatni spośród 15 wyprodukowanych egzemplarzy został wycofany ze służby dopiero w 1948 r.

A oprócz tego lotnicze aktualności z kraju i ze świata:
• Symulatory na MSPO 2016
• Aktualności wojskowe
• Aktualności cywilne
• Aktualności z kosmosu

Zapraszamy do zapoznania się z fragmentem październikowo-listopadowego wydania "Lotnictwa" na stronie: www.magnum-x.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony