Nowe centrum kontroli ruchu lotniczego Lufthansy we Frankfurcie
Centrum Kontroli Zintegrowanych Operacji łączy działania jednostek dotychczas odpowiedzialnych za kontrolę ruchu. Nowe centrum kontroli ruchu lotniczego na lotnisku we Frankfurcie – Centrum Kontroli Zintegrowanych Operacji (Integrated Operations Control Center, IOCC) – działa już od miesiąca. Obiekt został oficjalnie otwarty 16 listopada przez Kanclerz Niemiec Angelę Merkel. Zespół operacji lotniczych i hub kontroli pracują teraz razem w jednym pomieszczeniu, odpowiadając za wszystkie rejsy Lufthansa Group z i do Frankfurtu. „Cieszę się, że zebraliśmy wszystkich ekspertów kontroli ruchu pasażerskiego pod jednym dachem. Dzięki najnowocześniejszej technologii możemy reagować na wszelkie zmiany bardzo szybko i efektywnie,” powiedział Klaus Froese, odpowiedzialny za hub Frankfurt.
Działające dotychczas Centrum Kontroli Operacji (OCC) oraz Hub-Centrum Kontroli (HCC) zostały połączone i umiejscowione w jednym obiekcie. Głównym zadaniem OCC jest prowadzenie globalnych operacji Lufthansa German Airlines z i do Frankfurtu, gdzie stacjonuje ok. 200 maszyn. W 2014 roku w samym porcie przesiadkowym Lufthansa odnotowała przepływ ok. 38 milionów pasażerów, z których 74 % stanowili pasażerowie transferowi. HCC zapewnia płynny transfer pasażerów w porcie przesiadkowym we Frankfurcie, a także nadzór i planowanie naziemnej obsługi floty. Zajmuje się także rozwiązywaniem ewentualnych problemów pasażerów.
Budynek nowego centrum IOCC jest istotną częścią projektu Lufthansy znanego jako „Future Ops Control” i ma na celu optymalizację procesów wewnętrznych, IT i zarządzania operacjami Lufthansy. Kluczowymi partnerami pozostają: Fraport, Lufthansa Technik, LSG Sky Chefs i Lufthansa LEOS, które również będą mieć swoją reprezentację w IOCC.
W porcie przesiadkowym Lufthansy w Monachium wszystkie departamenty pracują razem i ich działania są zcentralizowane. Centrum Operacji Przesiadkowych (HOC) powstało trzy lata temu. Bliska współpraca z lotniskiem w Monachium, a w szczególności z Terminalem 2, a także integracja z partnerami HOC przyspieszyła czas reakcji i umożliwiła wzrost niezawodności operacji prowadzonych przez Monachium.
Komentarze