Przejdź do treści
Źródło artykułu

Nowe centrum kontroli ruchu lotniczego Lufthansy we Frankfurcie

Centrum Kontroli Zintegrowanych Operacji łączy działania jednostek dotychczas odpowiedzialnych za kontrolę ruchu. Nowe centrum kontroli ruchu lotniczego na lotnisku we Frankfurcie – Centrum Kontroli Zintegrowanych Operacji (Integrated Operations Control Center, IOCC) – działa już od miesiąca. Obiekt został oficjalnie otwarty 16 listopada przez Kanclerz Niemiec Angelę Merkel. Zespół operacji lotniczych i hub kontroli pracują teraz razem w jednym pomieszczeniu, odpowiadając za wszystkie rejsy Lufthansa Group z i do Frankfurtu. „Cieszę się, że zebraliśmy wszystkich ekspertów kontroli ruchu pasażerskiego pod jednym dachem. Dzięki najnowocześniejszej technologii możemy reagować na wszelkie zmiany bardzo szybko i efektywnie,” powiedział Klaus Froese, odpowiedzialny za hub Frankfurt.

Działające dotychczas Centrum Kontroli Operacji (OCC) oraz Hub-Centrum Kontroli (HCC) zostały połączone i umiejscowione w jednym obiekcie. Głównym zadaniem OCC jest prowadzenie globalnych operacji Lufthansa German Airlines z i do Frankfurtu, gdzie stacjonuje ok. 200 maszyn. W 2014 roku w samym porcie przesiadkowym Lufthansa odnotowała przepływ ok. 38 milionów pasażerów, z których 74 % stanowili pasażerowie transferowi. HCC zapewnia płynny transfer pasażerów w porcie przesiadkowym we Frankfurcie, a także nadzór i planowanie naziemnej obsługi floty. Zajmuje się także rozwiązywaniem ewentualnych problemów pasażerów.

Budynek nowego centrum IOCC jest istotną częścią projektu Lufthansy znanego jako „Future Ops Control” i ma na celu optymalizację procesów wewnętrznych, IT i zarządzania operacjami Lufthansy. Kluczowymi partnerami pozostają: Fraport, Lufthansa Technik, LSG Sky Chefs i Lufthansa LEOS, które również będą mieć swoją reprezentację w IOCC.

W porcie przesiadkowym Lufthansy w Monachium wszystkie departamenty pracują razem i ich działania są zcentralizowane. Centrum Operacji Przesiadkowych (HOC) powstało trzy lata temu. Bliska współpraca z lotniskiem w Monachium, a w szczególności z Terminalem 2, a także integracja z partnerami HOC przyspieszyła czas reakcji i umożliwiła wzrost niezawodności operacji prowadzonych przez Monachium.
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony