Przejdź do treści
Źródło artykułu

Pięciogwiazdkowy hotel powstanie na Lotnisku Chopina

W 2013 r. na terenie Lotniska Chopina otwarty zostanie pięciogwiazdkowy hotel Renaissance. W Warszawie podpisana została umowa franszyzowa pomiędzy PP. Porty Lotnicze i Global Hospitality Licensing – spółką córką Marriott International.

Porty Lotnicze zdecydowały, iż budowa nowego hotelu zostanie w całości sfinansowana ze środków przedsiębiorstwa i pozostanie jego własnością. Franszyzobiorcą i zarządzającym tego obiektu będzie natomiast spółka Port-Hotel Sp. z o.o. w 100 proc. zależna od PPL.

- Ponieważ własność budynku należeć będzie do innego podmiotu niż franszyzobiorca, firma Marriott postawiła warunek, aby właściciel tj. PPL podpisał z nim tzw. Umowę Właścicielską ze Stroną Powiązaną, a także jako inwestor Umowę o Weryfikację Projektu – wyjaśnia Stanisław Kuna, dyrektor Biura Nadzoru Właścicielskiego w PPL.

Spółka Port-Hotel podpisała z Global Hospitality Licensing międzynarodową umowę franszyzy Renaissance Hotel oraz umowę licencyjną na systemy elektroniczne.

Nowy hotel powstanie naprzeciwko budynku nowej części Terminala A (dawniej nazywanego terminalem 2), z wykorzystaniem konstrukcji istniejącego już parkingu wielopoziomowego P2. Budynek hotelu będzie miał osiem kondygnacji nadziemnych i trzy kondygnacje parkingowe. Powierzchnia użytkowa wyniesie 16,5 tys. m2. Dla gości hotelowych dostępnych będzie 100 miejsc parkingowych.

Budowa rozpocznie się na wiosnę 2011 r. oddanie hotelu do użytku przewidziane jest w pierwszej połowie 2013 r.

Lotnisko Chopina jest największym portem lotniczym w Polsce. Obsługuje ruch rozkładowy, czarterowy oraz cargo. W 2009 r. z usług lotniska skorzystało blisko 8,3 miliona pasażerów, co stanowi ponad 43 proc. całkowitego ruchu pasażerskiego w Polsce. W ciągu roku na Lotnisku Chopina wykonano 136 tys. operacji lotniczych.

W 2010 r. zarządzane przez PPL Lotnisko Chopina otrzymało godło „Firma Przyjazna Klientowi” za wyróżniający poziom nowoczesnej i profesjonalnej obsługi klienta oraz tytuł „Business Superbrand” jako jedna z najsilniejszych marek biznesowych na polskim rynku.


FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony