Przejdź do treści
Źródło artykułu

Nowy certyfikat dla Lotniska Chopina

Lotnisko Chopina w Warszawie uzyskało Certyfikat Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego potwierdzający spełnienie wymagań oraz trwałą zdolność zarządzającego lotniskiem do bezpiecznego wykonywania działalności lotniczej.

Konieczność uzyskania Certyfikatu Lotniska wynika z obowiązujących przepisów krajowych, określonych w ustawie z dnia 3 lipca 2002 r. Prawo lotnicze oraz przepisów międzynarodowych, określonych w załączniku 14 do Konwencji o Międzynarodowym Lotnictwie Cywilnym.

- Celem procesu certyfikacji jest zbadanie i ocena zdolności zarządzającego lotniskiem do trwałego zapewnienia bezpieczeństwa wykonywania operacji lotniczych. Tylko pozytywny wynik tego procesu stanowi podstawę do podjęcia przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego decyzji o wydaniu Certyfikatu Lotniska – wyjaśnia Andrzej Ilków, Dyrektor Biura Bezpieczeństwa Operacji Lotniczych Lotniska Chopina.

Audyt certyfikacyjny warszawskiego lotnisku przeprowadzony został w dniach 2-9 oraz 17 i 18 listopada. Kontrola zakończyła się wynikiem pozytywnym i potwierdziła, że Lotnisko Chopina spełnia normy i zalecane metody postępowania zawarte w polskich i międzynarodowych przepisach prawnych, a także posiada odpowiednią infrastrukturę, wyposażenie, potencjał ludzki i procedury operacyjne niezbędne, aby zapewnić bezpieczne wykonywanie operacji lotniczych.

To już czwarty certyfikat Lotniska Użytku Publicznego wydany przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego dla Lotniska Chopina. Wcześniej lotnisko uzyskiwało certyfikaty w latach: 2003, 2004 i 2007. Certyfikat wydano na maksymalny okres ważności – 36 miesięcy.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony