Przejdź do treści
Lotnisko Chopina (logo)
Źródło artykułu

Jesteśmy najtańsi w regionie – Michał Marzec dla portalu PRTL.pl

- Żaden przewoźnik obecny w Warszawie nie narzeka na wysokość opłat lotniskowych. Powielana w wielu mediach opinia o wysokich kosztach obsługi na Lotnisku Chopina jest nieprawdziwa - mówi dyrektor lotniska Michał Marzec w rozmowie z portalem PRTL.pl.

Dyrektor poinformował, że Porty Lotnicze zarządzające Lotniskiem Chopina zdecydowały, pomimo rosnącej inflacji, o pozostawieniu w 2011 r. opłat lotniskowych na dotychczasowym poziomie. Podkreślił, że od dwóch lat warszawski port realizuje strategię obniżania kosztów prowadzenia działalności lotniczej i obecnie ma najniższe opłaty lotniskowe spośród wszystkich portów lotniczych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

- Całkowicie znieśliśmy opłatę hałasową w ciągu dnia i opłatę parkingową za postój nocą. Poza tym przewoźnicy mogą liczyć na duże upusty w innych opłatach lotniskowych. Np. linia, która uruchamia z naszego portu nowe połączenie dalekiego zasięgu może dostać aż do 99 proc. zniżki na okres dwóch lat. Są także zniżki za dynamikę wzrostu, za tranzyt i wiele innych – powiedział Michał Marzec.

Dyrektor przypomniał o programach marketingowych, które Lotnisko Chopina jako pierwsze w Polsce zaoferowało liniom lotniczym i touroperatorom. Polegają one na tym, że port ponosi część kosztów reklamy nowych połączeń albo wycieczek.

- Te wszystkie działania spowodowały, że koszt obsługi pasażera na naszym lotnisku stale się zmniejsza. Dla przykładu koszt obsługi pasażera LOT-u spadł w ciągu ostatniego roku o ponad 7 proc. – wyjaśnił Marzec.

Pytany, jak wyobraża sobie funkcjonowanie dwóch lotnisk w Warszawie (po uruchomieniu portu w Modlinie), odpowiedział, że wzorem w tym przypadku mogą być takie miasta jak: Sztokholm, Paryż, czy Mediolan, gdzie jeden operator zarządza dwoma lotniskami.

- Chcielibyśmy, aby lotnisko Chopina i lotnisko w Modlinie tworzyły duoport i wzajemnie uzupełniały swoje usługi. Lotnisko w Warszawie chce się specjalizować w obsłudze bardziej wymagających pasażerów, zaś Modlin byłby przeznaczony dla pasażerów tanich linii. Jestem przekonany, że taka specjalizacja przyniesie korzyści obu portom – stwierdził Michał Marzec.

Przypomniał, że z taką ideą Porty Lotnicze zapraszały w 2006 r. do wspólnego działania marszałka województwa i Agencję Mienia Wojskowego.

Czytaj cały wywiad na stronie prtl.pl

Przemysław Przybylski
Rzecznik Prasowy Lotniska Chopina


FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony