LOTAMS rozpoczyna postępowanie zakupowe dot. wyboru projektanta rzeszowskiej inwestycji
LOTAMS kontynuuje prace związane z budową nowoczesnej bazy obsługi samolotów wąsko i szerokokadłubowych na terenie Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka i rozpoczyna postępowanie zakupowe dotyczące wyboru projektanta rzeszowskiej Inwestycji
14 maja 2020 roku Spółka LOT Aircraft Maintenance Services (LOTAMS) ogłosiła rozpoczęcie postępowania zakupowego dotyczącego wyboru projektanta dokumentacji projektowej budowy bazy obsługi technicznej samolotów na terenie Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka w Rzeszowie. Postępowanie będzie się odbywało w trybie niepublicznym – negocjacji otwartych.
Zakres prac projektanta będzie obejmował m.in. weryfikację koncepcji bazowej przekazanej przez Zamawiającego, wykonanie projektu koncepcyjnego Inwestycji, wykonanie projektu budowlanego, wykonanie dokumentacji projektowej niezbędnej do przeprowadzenia postepowania dotyczącego wyboru Generalnego Wykonawcy oraz zapewnienie nadzoru autorskiego nad realizacją Inwestycji.
Szczegółowe informacje związane z postępowaniem zakupowym, a także wzory poszczególnych załączników znajdują się na stronie internetowej Spółki LOTAMS w zakładce „Postępowania zakupowe” www.lotams.com/pl/
Inwestycja LOTAMS na terenie Portu Lotniczego Rzeszów Jasionka zakłada budowę najnowocześniejszej i jednej z największych w Europie bazy obsługi technicznej samolotów wąsko i szerokokadłubowych. Hangary będą zlokalizowane na powierzchni 13 hektarów.
Tylko w ramach pierwszego etapu budowy rzeszowskiej bazy zainwestowanych zostanie około 150 mln zł, a zatrudnienie znajdzie ponad 300 wysoko wykwalifikowanych profesjonalistów. Docelowo inwestycje sięgną 500 mln zł, a poziom zatrudnienia wyniesie ponad 1,5 tys. osób. Cała infrastruktura będzie składała się z trzech wielostanowiskowych hangarów do serwisowania i napraw statków powietrznych oraz jednego, przystosowanego do malowania samolotów. Projekt zakłada utworzenie zaplecza warsztatowego obejmującego m. in. badania nieniszczące (NDT), obsługę podzespołów, warsztaty strukturalne, warsztaty wyposażenia avionicznego i elektrycznego, obsługę narzędzi. Ponadto w bazie znajdą się struktury wspierające podstawową działalność, takie jak planowanie, inżyniering, logistyka, magazyn, zaplecze socjalne i biurowe. Przy założeniach takiej skali przedsięwzięcia, Spółka LOTAMS będzie mogła wykonywać jednoczesną obsługę techniczną 4 samolotów szerokokadłubowych, dwusilnikowych typu Boeing 787 Dreamliner wraz z 5 wąskokadłubowymi maszynami (np. Boeing 737) lub alternatywnie do 15 samolotów wąskokadłubowych czy nawet 20 samolotów regionalnych (np. Embraer 195) jednocześnie.
Przeczytaj również:
Nowa inwestycja LOTAMS i Polskiej Grupy Lotniczej
Komentarze