Kadra jutra to dzisiejsza młodzież

Stażyści III edycji programu „Zostań mechanikiem wyższych lotów” (fot. LOTAMS)

Na początku września ruszyła III edycja programu stażowego organizowanego przez LOTAMS – „Zostań mechanikiem wyższych lotów”. Jest to druga w tym roku inicjatywa (II edycja ruszyła w styczniu bieżącego roku), mająca na celu regularny napływ nowej kadry, która po rocznym przeszkoleniu jest zatrudniana na umowę o pracę, dołączając do zespołów obsługi bazowej (hangarowej).

Jest to edycja szczególna, bowiem dotychczasowa oferta stażowa związana z obsługą hangarową została poszerzona o staż w warsztatach oraz w dziale logistyki. Łącznie zostało zatrudnionych 31 stażystów.

W tegorocznej, trzeciej edycji rekrutacji, wzięło udział kilkaset osób. Po wstępnej selekcji na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego wybrano 40 osób do rozmów kwalifikacyjnych, a spośród nich wyłoniono najlepszą 20, która dostała się na staż do produkcji.

Tak duża liczba chętnych, wzrastająca z każdą kolejną edycją programu stażowego „Zostań mechanikiem wyższych lotów”, świadczy o tym, że mechanik lotniczy jest prestiżowym i pożądanym zawodem z wielką przyszłością i niekończącymi się możliwościami rozwoju.

Producent samolotów, firma Boeing, prognozuje, że do 2038 roku na całym świecie wzrośnie potrzeba zatrudnienia aż 679 tysięcy inżynierów i techników lotniczych. Rozwój transportu lotniczego jest nieunikniony i dynamiczny. Pracownicy z tytułem mechanika lotniczego nie będą mieli żadnych problemów z wejściem i utrzymaniem się na rynku pracy – komentuje Prezes Zarządu – Mirosław Galus.

Spośród uczelni i szkół technicznych, których absolwenci zostali zakwalifikowani do III edycji programu stażowego, warto wymienić: Wojskową Akademię Techniczną – Wydział Lotnictwa i Kosmonautyki, Politechnikę Warszawską – Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa, Wyższą Szkołę Oficerską Sił Powietrznych w Dęblinie czy Zespół Szkół Samochodowych w Radomiu – klasa o profilu technik mechanik lotniczy.

Coraz większa liczba klientów i obsługiwanych samolotów, a także tendencje rynkowe, zwiększają zapotrzebowanie na wysoko wykwalifikowaną kadrę techniczną, która jest niezbędna do odpowiedniej obsługi technicznej samolotów. Bardzo się cieszę, że regularnie uruchamiamy program stażowy, który pomaga wielu młodym osobom w zdobyciu cennego doświadczenia zawodowego w bardzo atrakcyjnym zawodzie, a nam pomaga w zdobyciu nowej, młodej kadry. Najprawdopodobniej na początku przyszłego roku ruszy IV edycja – gorąco zachęcamy wszystkich zainteresowanych do zgłaszania się – dodaje członek zarządu – Rafał Momot.

Płatny program stażowy „Zostań mechanikiem wyższych lotów” to szansa dla młodych ludzi na szybkie zdobycie cennego doświadczenia oraz kształcenie się i doskonalenie, aby zostać mechanikiem lotniczym.

Transport lotniczy rozwija się dynamicznie, a co za tym idzie, wzrasta zapotrzebowanie na kadrę techniczną – wykwalifikowanych mechaników lotniczych. Program ten kształci absolwentów szkół technicznych lub studiów wyższych związanych z lotnictwem. Składa się z dwóch części – przez pierwsze pół roku przyjęci kandydaci wdrażają się w działanie LOTAMS oraz poznają pracę warsztatową (m.in. warsztat estetyki, kół, zespołów hamulcowych, butli gazowych, blacharski, narzędziowy, badań NDT, kompozytów) oraz przechodzą specjalistyczne szkolenia, które dopuszczają ich do pracy bezpośrednio przy samolocie. Po półrocznej pracy w różnych warsztatach – młodzi mechanicy przechodzą do obsługi ciężkiej (hangarowej), czyli pracy przy samolotach. Na hangarach pomagają mechanikom w pracy, obserwują procedury i przygotowują się do samodzielnej pracy.

Program stażowy LOTAMS jest szybką reakcją Spółki na coraz bardziej pogłębiający się deficyt kadry technicznej oraz starzejącego się społeczeństwa. Bardzo ważne jest także przywrócenie znaczenia szkołom technicznym i zawodowym. Te placówki dydaktyczne kształcą wysoko wykwalifikowanych fachowców z konkretnej dziedziny. Jest to bardzo ważne, nie tylko dla sektora lotniczego, lecz także dla innych, szybko rozwijających się gałęzi polskiego przemysłu.

Źródło: LOTAMS
comments powered by Disqus