Przejdź do treści
Źródło artykułu

Leonardo dostarczył pierwszy z zamówionych śmigłowców dla US Navy

W dniu 10 czerwca rano, w trakcie uroczystości w filadelfijskim kampusie, koncern Leonardo oficjalnie dostarczył Marynarce Stanów Zjednoczonych pierwszy śmigłowiec szkoleniowy TH-73A.

W ceremonii uczestniczył wiceadmirał Kenneth Whitesell, dowódca Sił Powietrznych Marynarki Wojennej oraz dowódca Sił Powietrznych Marynarki Wojennej Floty Pacyfiku Stanów Zjednoczonych; kontradmirał Gregory Harris, dyrektor Pionu Walki Powietrznej (N98); oraz kapitan Holly Shoger, menedżer programu Morskiego Programu Systemów Szkolenia w Locie Pierwszego Stopnia. W uroczystości wziął także udział dyrektor zarządzający Leonardo Helicopters, Gian Piero Cutillo, oraz członkowie wybranych delegacji władz lokalnych, stanowych i federalnych, w tym kongresmen Donald Norcross i burmistrz Filadelfii Jim Kenney.

Łącznie, kontrakt przewiduje dostarczenie 130 śmigłowców do końca 2024 r. Wstępny kontrakt o sztywnej cenie, wartości prawie 177 milionów dolarów przyznany w roku 2020 obejmował produkcję i dostawę 32 śmigłowców TH-73A, włączywszy w  to wstępne części zapasowe, wsparcie i dedykowany sprzęt, a także konkretne usługi w zakresie szkolenia pilotów i utrzymania. W listopadzie 2020 roku, Departament Obrony Stanów Zjednoczonych skorzystał z opcji na dodatkowe 36 śmigłowców w ramach kontraktu o sztywnej cenie, wartości 171 milionów dolarów.

“Dzisiejsze wydarzenie stanowi znaczący kamień milowy dla Leonardo, zaznaczając nasze coraz większe wysiłki i zaangażowanie na rzecz stania się nie tylko dostawcą, ale także partnerem i jednym ze strategicznych aktywów dla Stanów Zjednoczonych w szeregu sektorów” – powiedział Alessandro Profumo, CEO Leonardo. “Jesteśmy dumni z tego, że wnosimy kluczowy wkład w przyszłość obrony Stanów Zjednoczonych”.

“Marynarka Wojenna Stanów Zjednoczonych oczekuje najwyższej jakości szkolenia dla swoich przyszłych pilotów” – powiedział Gian Piero Cutillo, dyrektor zarządzający Leonardo Helicopters. “Jesteśmy zaszczyceni mogąc rozpocząć dostawę produktu dla tego krytycznego zadania. Dzień dzisiejszy stanowi zaledwie początek podróży, w jaką się udaliśmy, aby wesprzeć Marynarkę Wojenną w jej działaniach na rzecz nadania kształtu zdolnościom przyszłych generacji pilotów.”

“To wspaniały dzień dla Leonardo i dla Filadelfii. Wyprodukowanie maszyny, która przeszkoli przyszłych pilotów Marynarki Wojennej naszego kraju to więcej niż zaszczyt – to doświadczenie uczące pokory i dające ogromne zadowolenie” – powiedział William Hunt, dyrektor generalny Leonardo Helicopters w Stanach Zjednoczonych. “Jestem dumny z wyników ciężkiej pracy włożonej przez członków naszego zespołu w Stanach Zjednoczonych, która umożliwiła  realizację tej pierwszej dostawy, a także wszystkich przyszłych dostaw.”

TH-73A zastępuje starzejącą się flotę maszyn TH-57B/C Sea Ranger i będzie służył jako pierwszy śmigłowiec szkoleniowy dla tysięcy przyszłych pilotów Marynarki Wojennej w Naval Air Station (NAS) w Milton na Florydzie, gdzie wszyscy studenci uczący się pilotażu śmigłowców dla Marynarki Wojennej, Korpusu Piechoty Morskiej i Straży Przybrzeżnej szkolą się wraz ze studentami z szeregu państw sojuszniczych NATO. W ramach wsparcia tej nowej floty, koncern Leonardo ogłosił budowę nowego wszechstronnego ośrodka wsparcia śmigłowców o powierzchni 9300 metrów kwadratowych w Whiting Aviation Park, znajdującego się po drugiej stronie pasa startowego NAS Whiting Field dla zapewnienia płynnego i natychmiastowego utrzymania oraz wsparcia w zakresie napraw, a przełomowy będzie grudzień 2021 roku.

TH-73A, oparty na wariancie popularnego komercyjnego śmigłowca AW119Kx z certyfikatem IFR (przepisy wykonywania lotów według wskazań przyrządów), idealnie nadaje się do wstępnego szkolenia w locie, ale jest także zdolny do zapewnienia szkolenia zaawansowanego. Dzięki mocnemu i niezawodnemu silnikowi Pratt & Whitney PT-6, podwójnym systemom bezpieczeństwa i hydrauliki, a także zaawansowanej awionice cyfrowej firmy Genesys Aerosystems, TH-73 może wykonać każde zadanie w ramach programu szkoleniowego Marynarki Stanów Zjednoczonych dla płynnego przejścia od manewrów podstawowych do zaawansowanego szkolenia operacyjnego. Zaawansowany System Szkolenia  Śmigłowcowego zmodernizuje technikę szkoleń Marynarki Wojennej, przenosząc ją z obszaru analogowego w cyfrowy, będąc tak zbudowanym, aby służyć przyszłym pilotom do roku 2050 albo jeszcze dłużej.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony