Niejasności prawne związane z VFR noc (zgł. 32/2011)

Latajmy Bezpiecznie

W minionym roku Zespół Latajmy Bezpiecznie otrzymał zgłoszenie dotyczące niejasności prawnych związanych z VFR noc. Dziś znana jest już odpowiedź Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego w związku ze Zgłoszeniem 32/2011 dotyczącym ww. niejasności związanych z obecnym stanem prawnym.

Opis zgłoszenia
Proszę o przeanalizowanie i wydanie jednoznacznej odpowiedzi na pytanie dotyczące statusu prawnego AIP Polska. Według tego, co coraz częściej się słyszy w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego jest to informator a nie akt prawny.

Między aktami prawnymi, a AIP Polska występują różnice, co powoduje bałagan, ponieważ nikt tak naprawdę do końca nie wie na czym polegać przygotowując operacje lotnicze.

Ponadto proszę o odpowiedź na następujące pytanie: Czy można zgodnie z prawem wykonywać lot nocny VFR w Polsce, a jeżeli tak, to:

  • Na podstawie jakich przepisów?

  • W jakich przestrzeniach powietrznych?

  • Według jakich minimów?

Pozdrawiam i czekam na szybką i wyczerpującą odpowiedź w tym zakresie.

W tej sprawie Zespół Latajmy Bezpiecznie wydał swoje stanowisko

Odpowiedź Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego w sprawie Zgłoszenia 32/2011

Źródło: Latajmy Bezpiecznie
comments powered by Disqus

Komentarze

Dobrze by było gdyby ktoś społeczność lotniczą skrzyknął przeciw tej kretynskiej biurokracji i wymyślaniu ścieżek realizacji sie prawnikow, zamiast jasnych i klarownych przepisow

Wydaję się, że częśc społeczności lotniczej nie zwróciła uwagę na fakt, iż kopmpetencja w tej sprawie tj.obniżenia warunków leży po stronie PAŻP a nie ULC, natomiast jezeli chodzi o AIP POLSKA, to rzeczywiście nie jest to źródło prawa lecz źródło informacji, informacji co prawda nadzorowanej ale jednak informacji. Szanowni koledzy lotnicy ja zawsze czytam co tam napisano wcześniej przez zespół Latajmy bezpieczniej a potem czytam odpowiedzi i mam cały jasny obraz sytuacji.

A jak byś mógł w skrócie ten jasny obraz sytuacji przedstawić dla niewtajemniczonych?

AIP to powinna być świetosc dla lotnika!
Zadne prawnicze komplikowanie spraw prostych nie powinno miec miejsca w lotnictwie a tak wlasnie sie dzieje.
Ja bym sie zastwanowil nad zarzutami dla tych biurokratow co narazaja zycie ludzi przez pokrecone regulacje prawne ktorych rozszyfrowywanie wymaga prawnikow.

Poziom swiadomosci tego co istotne w srodowisku lotniczym spada i niedlugo znajda sie tacy co beda podwazac wystepowanie sily nosnej (dla prawnika nie ma rzeczy niemozliwych)

Komu sie tam komplikator wlaczyl?

Masz ograniczenia dla kazdej klasy przestrzeni powietrznej!

Jak chcesz wiecej to sobie sam wpisz w swoja licencje

No to w końcu, jak to jest z tymi warunkami do nocy i VFR poniżej 5/500? Można czy nie można ?

pewnie ze nie mozna. Niedlugo do wyjscia z domu bedziesz potrzebowal przepsutke (przez satelite Cie namierza i dostaniesz areszt), a co mowic o lataniu ;)