Przejdź do treści
fot. Katowice Airport
Źródło artykułu

Otwarcie dwóch inwestycji jednego dnia

Na cztery dni przed Euro 2012 w trakcie wspólnej uroczystości Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA oraz Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej w Międzynarodowym Porcie Lotniczym Katowice w Pyrzowicach, zostały oddane do użytku, zmodernizowana część terminala pasażerskiego A oraz pomoc nawigacyjna D-VOR/DME.

Do terminala A dobudowano nawę szerokości około 8,8m i długości 102m, wspomagającą funkcjonalnie istniejący obiekt. Terminal został powiększony o 1000 m kw., do 8200 m kw. Pojawiła się przeszklona fasada, a także nowy dach zawieszony na linach. Zadaniem wykonawcy, firmy SKANSKA SA, która modernizowała w Pyrzowicach także hangar techniczny, w którym serwisowane są statki powietrze linii lotniczej Wizz Air, było także zagospodarowanie terenów przyległych. Ponadto zmodernizowano sieć wodno-kanalizacyjną przed terminalami pasażerskimi. Całość inwestycji kosztowała 9 mln zł.


fot. Katowice Airport

Drugą z inwestycji otwartych w Katowice Airport jest nowa katowicka radiolatarnia D-VOR/DME. Przedsięwzięcie realizowała Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, która kupiła i zainstalowała nowe urządzenia nawigacyjne. Po uzyskaniu stosownej zgody administracyjnej, opublikowała zmianę w AIP Polska, umożliwiającą w oparciu o nową radiolatarnie lepsze wykorzystanie pomocniczego kierunku podejścia do lądowania na pyrzowickim lotnisku.

Lepsze oprzyrządowanie pomocniczego kierunku podejścia do lądowania ma duże znaczenie, gdyż pomocniczy kierunek podejścia do lądowania, w związku ze zmieniającą się strukturą wiatrów, jest coraz częściej operacyjnie wykorzystywany.

Nowa radiolatarnia D-VOR zainstalowana w komplecie z dalmierzem DME to system radiowy, który dzięki specjalnym odbiornikom w samolocie - umożliwia pilotowi odczytanie namiaru prowadzącego do radiolatarni oraz podaje mu odległość od niej.

Nowa radiolatarnia będzie wykorzystywana przede wszystkim, jako pomoc nawigacyjna w przypadku lądowania na pomocniczym kierunku RWY09. Na głównym kierunku RWY27, podstawową pomocą nawigacyjną pozostaje precyzyjny system ILS (Instrument Landing System).

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony