Zmiany w projekcie Dreamlinera
Firma Boeing, przedstawiła liniom lotniczym dokument z którego wynika, iż maksymalny ciężar do startu modelu 787 będzie większy o 9.25 tony. Komentatorzy uważają, że zmiana może być skutkiem powiększenia obwodu samolotu, co jednak nie przełoży się na wzrost pojemności maszyny.
Według analityka finansowego Morgana Stanleya (pracującego dla LA Times), projekt 787-8 wydaje się skłaniać ku zamianie niektórych elementów kompozytowych na cięższe materiały tytanowe, mające wzmocnić konstrukcję. Przedsiębiorstwo na ogół nie ujawnia szczegółów technicznych w fazie testów. Spekulacje, które miały miejsce po tym fakcie doprowadziły do obniżenia cen akcji Boeinga. Cena akcji spadła pomimo zapewnień dyrektora projektu 787, inżyniera Mikea Delaneya, iż waga samolotu zostanie na tym samym poziomie przez około dwa lata. Nadal aktualna jest również obietnica 20% zmniejszenia zużycia paliwa Dreamlinera.
Komentarze