Przejdź do treści
Źródło artykułu

Szeroki Pas 2008 dla serwisu pogodowego ICM

Konkurs "Szeroki pas" zorganizowany z inicjatywy tygodnika Computerworld, którego celem był wybór najciekawszych usług, produktów i przedsięwzięć rynku szerokopasmowego w Polsce zakończył się sukcesem dla Serwisu Pogodowego ICM Uniwersytetu Warszawskiego.

Konkurs promuje i nagradza te podmioty, które wskazują trendy na rynku szerokopasmowym, wprowadzając produkty i usługi o istotnym znaczeniu dla jego rozwoju i konkurencyjności oraz wyłania przedsięwzięcia popularyzujące społeczną aktywność - nie tylko w Internecie.

Do udziału w konkursie zaproszone zostały zarówno osoby prawne, które wprowadzają na rynek produkt czy usługę, jak i osoby fizyczne zgłaszające propozycje interesujących przedsięwzięć. Ocenę przeprowadziło jury (w składzie: Aniela Bojarzyńska (sekretarz), tygodnik Computerworld; prof. dr hab. Wojciech Cellary, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu; Andrzej Gontarz, redaktor tygodnika Computerworld; Zbigniew Kądzielski (przewodniczący), dyrektor Instytutu Łączności; Sławomir Kosieliński, redaktor tygodnika Computerworld; prof. dr hab. Mieczysław Muraszkiewicz, wiceprezes Fundacji MOST; Piotr Rutkowski, firma doradcza ROTEL), które wyłoniło finalistów i przyznało nagrody w następujących kategoriach:

"Szeroki pas" w kategorii najciekawsze przedsięwzięcie szerokopasmowe

"Szeroki pas" w kategorii najciekawsza usługa szerokopasmowa


W kategorii "Szeroki pas" za najciekawszy produkt szerokopasmowy nie przyznano nagrody, bo zdaniem jury nie pojawił się w tym roku żaden innowacyjny produkt, zasługujący na nagrodę.

Ogłoszenie werdyktu Jury i wskazanie zwycięzców w konkursie "Szeroki pas 2008" odbyło się na gali podczas V Forum na rzecz usług szerokopasmowych, w dniu 19 listopada 2008 r. w hotelu Courtyard by Marriott w Warszawie, przy ul. Żwirki i Wigury 1.

Najciekawszym przedsięwzięciem szerokopasmowym jest serwis pogodowy Interdyscyplinarnego Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego Uniwersytetu Warszawskiego. Dzięki niemu internauci nauczyli się samodzielnie analizować czynniki kształtujące pogodę i wyciągać na tej podstawie wnioski. Prognoza pogody z ICM cieszy się najwyższym szacunkiem jej użytkowników z racji nie omal 99% jej sprawdzalności. Co najważniejsze, model obliczania sytuacji pogodowej i jej wizualizacji wciąż ulega zmianom - świadczy to o tym, że naukowcy z ICM nie spoczęli na laurach i mają pasję w sobie dalszej pracy nad doskonaleniem tak trudnych metod prognozowania pogody. I jeszcze jedno: dla wielu osób możliwość sprawdzenia prognozy pogody w ICM, stała się impulsem do zainwestowania w łącza szerokopasmowe.

Laureatami konkursu w kategorii najciekawsza usługa szerokopasmowa zostali:

  • NaviExpert i jej system nawigacji satelitarnej on-line na komórkę. Mapy (wraz ze wskazówkami sugerowanej trasy) po wskazaniu punktu docelowego każdorazowo pobierane są z serwera NaviExpert. Mapy są skonstruowane tak, by przy ich pobieraniu przesyłane były jak najmniejsze pakiety danych. To gwarantuje optymalizację kosztów korzystania z takiej nawigacji.

  • Śląska Grupa Telekomunikacyjna SA i jej kablówka 3 generacji - interaktywna telewizja cyfrowa Jambox. To nowoczesna, cyfrowa platforma multimedialna, która łączy cechy mediów internetowych (interaktywność, szybki dostęp do informacji) z zaletami telewizji kablowej (bogaty wybór kanałów, cyfrowa jakość obrazu i dźwięku). Dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu infrastruktury, wiedzy i doświadczenia operatorów powstała zupełnie nowa, innowacyjna telewizja cyfrowa. KABLÓWKA 3 GENERACJI to określenie środowiska świadczenia usługi oraz aspektów technicznych. Realizacja techniczna odbywa się przy wykorzystaniu technologii IP (Internet Protocol). Usługi te są świadczone w szerokopasmowych sieciach światłowodowych bazujących na technologii Ethernet.
Godne podkreślenia jest, że oba innowacyjne rozwiązania powstały siłami rodzimego kapitału intelektualnego i finansowego.

Tegoroczne burzliwe obrady Jury uświadomiły jego członkom konieczność zmiany formuły konkursu. Coraz częściej trudno rozdzielić produkty od usług. Coraz więcej obserwujemy na polskim rynku szerokopasmowym implementacji biznesowych rozwiązań z różnych stron świata. Polski Internet, szerzej - rynek szerokopasmowy na tyle okrzepł, że całkiem nieźle sobie radzi w naszej gospodarce. Potrzebne jest wsparcie naukowe i polskie firmy mają szansę zdobywać uznanie na całym świecie.

Informacja zaczerpnięta ze strony ICM oraz Konferencje Computerworld 
FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony