Rozwój samolotów z napędem elektrycznym
W ubiegłym tygodniu firma Bye Energy ogłosiła, iż otrzymała dofinansowanie z Funduszu Lotniczego Wolf na rozwój silników elektrycznych do małych samolotów GA. Dzięki takim projektom coraz łatwiej uwierzyć, że czasy paliwa płynnego dobiegają końca. Choć może to nie dzieje się już, to faktycznie spodziewamy się prezentacji wielu nowych „bez-emisyjnych” technologii podczas EAA AirVenture w przyszłym miesiącu.
Jedną z tych nowości będzie samolot z Chin, Yuneec International E430, który 12 czerwca tego roku odbył swój dziewiczy lot. Latał jeszcze dwa razy od tego czasu po czym został wysłany do Stanów Zjednoczonych, by ponownie wzlecieć w Oshkosh.
Pilot testowy, Shun Xun powiedział, że E430 ma wielką moc, a lot nim jest wyjątkowo cichy i płynny. Prędkość startowa to ok. 65 km/h a maksymalna prędkość przelotowa ok. 150 km/h. Według EAA, firma Yuneec liczy na certyfikację E430 jako samolotu doświadczalnego do sprzedaży na rynek amerykański.
Jest to dwumiejscowa maszyna z długimi skrzydłami i tylnym statecznikiem w układzie V, w całości zbudowana z kompozytów.
George Bye, dyrektor generalny Bye Energy powiedział, że dofinansowanie z lotniczego funduszu Wolf (ang.: Wolf Aviation Fund), to pierwszy znaczący krok w projekcie jego firmy. Producent wspólnie z Porous Power Technologies projektuje i rozwija urządzenia magazynujące energię oraz systemy zarządzania bateriami.
Przetłumaczono na podstawie artykułu ze strony AvWeb
Komentarze