Restrykcje ruchowe przed zimową olimpiadą w Vancouver
W dniach 12-28 lutego 2010 roku w Vancouver, w kanadyjskiej Brytyjskiej Kolumbii odbędzie się Olimpiada Zimowa. W związku z tym piloci z rejonu północno-zachodnich Stanów Zjednoczonych informowani są o tymczasowych ograniczeniach lotów (TFR).
Ze względów bezpieczeństwa, władze Kanadyjskiego Transportu Lotniczego ustanowiły TFR, które na czas trwania rozgrywek olimpijskich zostaną rozszerzone na część terytorium Stanów Zjednoczonych. TFR zawierają dwa 55 km okręgi wyznaczone od lotnisk w Vancouver i Whistlers Athletes Village. W obrębie okręgów znajdą się trzy Kontrolowane Strefy Olimpijskie (OCA) wewnątrz których wydzielone będzie siedem Ograniczonych Stref Olimpijskich (ORA). Lotniska objęte restrykcjami na terenie Stanów Zjednoczonych to Point Roberts, Meadow Mist, oraz Waldronaire Airport..
Operacje lotnicze będą zarezerwowane wyłącznie dla lotów ratunkowych, bezpieczeństwa, autoryzowanych mediów, oraz niezbędnych służb. Piloci, którzy naruszą TFR zostaną przechwyceni przez samolot wojskowy. Aby uniknąć nieautoryzowanych wtargnięć do stref, władze Kanadyjskiego Transportu Lotniczego i FAA rozpoczęły zakrojoną na szeroką skalę kampanię informacyjną.
Sformułowanie procedur na czas Olimpiady nie było szybkim procesem, zaznacza Minard Thompson, Jr., z Zespołu Bezpieczeństwa FAA (FAAST) koordynator biura ds. Standardów Lotów w Dystrykcie Seattle. “Plan olimpijskich TFR 2010 był ustalany i ulepszany przez okres dwóch miesięcy,” powiedział. “Natychmiast zauważono, że naszym podstawowym obowiązkiem jest poinformowanie pilotów w rejonie stanów Waszyngton, Oregon, Idaho, Montana, Kolorado, Utah oraz Wyoming. W tych stanach zarejestrowano ponad 66000 lotników, którzy w przypadku planowania lotu do Kolumbii Brytyjskiej muszą mieć dostęp do tego typu informacji. ”
Przyznaje, że dotarcie do wszystkich pilotów jest olbrzymim wyzwaniem. FAA stara się tego dokonać poprzez kombinację ogłoszeń internetowych i spotkań edukacyjnych przeprowadzanych w rejonie objętym obostrzeniami. “Zespół FAAST usprawnił sieć e-mailową i rozesłał ponad 250000 wiadomości w ciągu jednego dnia,” powiedział. „Szacujemy, że łącznie wysłaliśmy około 750000 e-maili w ciągu kilku dni do pilotów w całych Stanach Zjednoczonych, a także do gazet i telewizji”.
“Dodatkowo, Johanna Forkner z Grupy Wsparcia Organizacji ds. Operacji w Ruchu Lotniczym FAA zaprojektowała kolorowy plakat, więc rozesłaliśmy go po wielu lotniskach w rejonie,” kontynuował. “Wyszukując w googlach ‘2010 Olympic Airspace restriction’ otrzymuje się 126000 wyników z miejscami, gdzie można znaleźć informację o TFR i przepisach lotniczych Kanadyjskiej Klasy F,” zakończył.
Przetłumaczono na podstawie artykułu ze strony GA News.
Komentarze