Raport NTSB: Śmierć podczas nieudanej próby go-around
Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) opublikowała raport z wypadku Pipera Cherokee, w wyniku którego w 2008 r. w Middletown, w stanie Rhode Island zginęły dwie osoby. Publikacja w zamierzeniach ma służyć jako narzędzie szkoleniowe i ma pomóc pilotom unikać błędów popełnianych przez innych.
Powypadkowe dochodzenie wykazało, iż na pokładzie samolotu przebywali instruktor i uczeń wraz ze swoją żoną. Program lotów zakładał ćwiczenie konwojera na pasie startowym o długości ponad 900 m. Końcowy etap przedostatniego podejścia odbywał się na zbyt dużej wysokości, w wyniku czego samolot przyziemił, odbił się od powierzchni pasa i przeszedł na następny krąg. Podczas ostatniego lądowania maszyna przyziemiła 600 m od progu pasa startowego i ponownie wzniosła się w powietrze.
Według świadków zdarzenia, w tej fazie lotu skrzydła samolotu kołysały się na obie strony, maszyna skręciła w lewo i nie mogąc się wznieść zahaczyła o drzewa rosnące przy lotnisku.
Według NTSB, prawdopodobną przyczyną wypadku był brak decyzji instruktora o wcześniejszym wykonaniu przejścia na drugi krąg przy zbyt wysokim podejściu do lądowania i następnie brak odpowiedniego skorygowania błędów ucznia podczas nieudanej próby touch-and-go.
Tłumaczenie z GaNews
Powypadkowe dochodzenie wykazało, iż na pokładzie samolotu przebywali instruktor i uczeń wraz ze swoją żoną. Program lotów zakładał ćwiczenie konwojera na pasie startowym o długości ponad 900 m. Końcowy etap przedostatniego podejścia odbywał się na zbyt dużej wysokości, w wyniku czego samolot przyziemił, odbił się od powierzchni pasa i przeszedł na następny krąg. Podczas ostatniego lądowania maszyna przyziemiła 600 m od progu pasa startowego i ponownie wzniosła się w powietrze.
Według świadków zdarzenia, w tej fazie lotu skrzydła samolotu kołysały się na obie strony, maszyna skręciła w lewo i nie mogąc się wznieść zahaczyła o drzewa rosnące przy lotnisku.
Według NTSB, prawdopodobną przyczyną wypadku był brak decyzji instruktora o wcześniejszym wykonaniu przejścia na drugi krąg przy zbyt wysokim podejściu do lądowania i następnie brak odpowiedniego skorygowania błędów ucznia podczas nieudanej próby touch-and-go.
Tłumaczenie z GaNews
Źródło artykułu
Komentarze