Przejdź do treści
Płonący  budynek IRS w  Austin w Texasie po tym jak wleciał w niego samolot
Źródło artykułu

Przedstawiciel Kongresu chce zwiększenia bezpieczeństwa w samolotach GA

Ostatnie wypadki związane z lotnictwem ogólnym ponownie podniosły problem kwestii bezpieczeństwa małych samolotów, choć nawet najwięksi rządowi orędownicy wprowadzenia ostrzejszych przepisów przyznają, że prawdopodobnie nie zapobiegną one podobnym zdarzeniom w przyszłości.

W przeciągu kilku godzin od wypadku w Austin, Republikanin z Teksasu, Mike McCaul nazwał zdarzenie aktem terrorystycznym. "Gdy leci się samolotem prosto w budynek rządowy żeby zabić ludzi, to taki czyn określa się tym właśnie stwierdzeniem," powiedział McCaul, który jest przedstawicielem Komisji Bezpieczeństwa Wewnętrznego w Izbie Reprezentantów.

McCaul wzywa do zwołania posiedzeń kongresu na temat bezpieczeństwa budynków rządowych z naciskiem na ich ochronę przed atakami z powietrza, dodając również, że "żadne zwiększenie ochrony nie może zapobiec odbieraniu sobie przez kogoś życia w samolocie." Wypadek w Austin i kradzież dzień później samolotu Cirrus SR22 w Kalifornii mogą przynieść przegląd decyzji Administracji ds. Bezpieczeństwa Transportu USA (TSA).

Anthony Amore, były przedstawiciel TSA powiedział, "Czasem nic nie da się zrobić. Od czasu do czasu, jakiś maniak decyduje zabić tak wiele osób ile tylko może. Wszystkie kontrole i cała technologia światowa nie mogły powstrzymać pilota Cirrusa przed uderzeniem własnym samolotem w budynek IRS, ale może ta tragedia sprawi, że TSA ponownie przemyśli pochopny plan wycofania się z zaostrzonych procedur kontroli bezpieczeństwa maszyn GA."

Tłumaczenie z AvWeb

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony