Prezentacja nowego paliwa dla lotnictwa ogólnego
Firma General Aviation Modifications Inc. (GAMI), z Ady, w stanie Oklahoma zaprezentowała nowy zamiennik dla popularnych paliw GA. Według zapewnień przedstawiciela spółki, G100UL posiada podobne właściwości do 100LL i można je produkować przy użyciu konwencjonalnych metod rafinacji. W prezentacji uczestniczyli dyrektor generalny Cessny Jack Pelton oraz prezes Stowarzyszenia Pilotów i Właścicieli Samolotów (AOPA), Craig Fuller.
Po pokazie Pelton stwierdził iż "Udział w tej krótkiej prezentacji połączonej z testami użycia paliwa 100LL, min spec 100LL i G100UL był bardzo interesujący. W ocenie danych dotyczących charakterystyki pracy silnika na tych trzech rodzajach paliwa, G100UL pokonało min spec 100LL i wydaje się być niemal takie samo dobre jak 100LL.” Pelton powiedział również, iż jego zdaniem, G100UL zapowiada się jako paliwo, które może być rafinowane i rozpowszechniane w ramach istniejącej w Stanach Zjednoczonych infrastruktury.
Paliwo jest obecnie w fazie próbnej eksploatacji w samolocie Cirrus SR22. GAMI złożyła wniosek do Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA) o wydanie uzupełniającego certyfikatu typu (STC), co zapewni możliwość rozszerzenia zakresu prowadzonych testów. Zwróciła się również do Amerykańskiego Stowarzyszenia Badań i Materiałów (ASTM -American Society for Testing and Materials) o formalne zatwierdzenie specyfikacji paliwa.
Tłumaczenie z AvWeb
Po pokazie Pelton stwierdził iż "Udział w tej krótkiej prezentacji połączonej z testami użycia paliwa 100LL, min spec 100LL i G100UL był bardzo interesujący. W ocenie danych dotyczących charakterystyki pracy silnika na tych trzech rodzajach paliwa, G100UL pokonało min spec 100LL i wydaje się być niemal takie samo dobre jak 100LL.” Pelton powiedział również, iż jego zdaniem, G100UL zapowiada się jako paliwo, które może być rafinowane i rozpowszechniane w ramach istniejącej w Stanach Zjednoczonych infrastruktury.
Paliwo jest obecnie w fazie próbnej eksploatacji w samolocie Cirrus SR22. GAMI złożyła wniosek do Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA) o wydanie uzupełniającego certyfikatu typu (STC), co zapewni możliwość rozszerzenia zakresu prowadzonych testów. Zwróciła się również do Amerykańskiego Stowarzyszenia Badań i Materiałów (ASTM -American Society for Testing and Materials) o formalne zatwierdzenie specyfikacji paliwa.
Tłumaczenie z AvWeb



Źródło artykułu
Komentarze