Nowy samolot Cessny będzie napędzany silnikiem PT6
W amerykańskich mediach pojawiły się kolejne informacje na temat eksperymentalnego jednosilnikowego samolotu turbośmigłowego, który rozwijany jest w tajemnicy przez koncern Cessna.
Według zapisów w świadectwie zdatności do lotu (PDF) oraz we wniosku o rejestrację (PDF) (dokumenty udostępnione przez portal Plane Fax), pod znakami rejestracyjnymi N350CE, faktycznie kryje się eksperymentalny statek powietrzny przeznaczony do badań i rozwoju, który nie może operować nad rozwiniętymi obszarami z wyjątkiem momentu startu i lądowania. Maszyna jest dwumiejscowa i dostęp do niej ma tylko wąskie grono pracowników. Dokumenty zamykają również spekulacje na temat wyboru silnika, którym ma być PT6.
Chociaż Pratt & Whitney Kanada twierdził, że PT6A-135A posiada moc 750 KM, to Cessna oznajmiła, iż w dokumentacji przekazanej FAA figuruje 500 KM. Silnik ma długość 157 cm i jest z tej samej serii, co stosowane w starszych samolotach typu Cessna Conquest i King Air C90. Cessna otrzymała zatwierdzenie dokumentacji statku powietrznego na początku kwietnia i wystosowała wniosek o przyznanie jej rocznego terminu ważności. Środowisko lotnicze ma nadzieję, że spółka zdecyduje sie oficjalnie ogłosić rozwój i przedstawić szczegóły tego projektu, podczas szczytu AOPA, który odbędzie się na początku listopada w Long Beach, w Kalifornii.
Tłumaczenie z AvWeb
Komentarze