Przejdź do treści
G3000
Źródło artykułu

Nowy G3000 Garmin'a: Dotykowy i szeroki ekran EFIS

Dotykowy ekran jest standardowym wyposażeniem większości nawigacji samochodowych Garmin'a. Firma obiecuje, że ta sama funkcja dostępna będzie dla kokpitu EFIS. Jej przedstawiciele ogłosili, że dotykowy i szeroki ekran G3000 podąży śladami zestawu G1000. Nowy Elektroniczny System Przyrządów Lotu, EFIS (ang.: Electronic Flight Instrument System) jest tworzony z myślą o lekkich turbośmigłowcach, a jego pojawienie się na rynku to kwestia kilku lat.

Działająca już makieta nowego systemu pokazuje na 14 calowym wyświetlaczu obraz terenu w rozdzielczości WXGA, a syntetyczna wizja Garmin'a imituje identyczne z rzeczywistym obrazy. Po stronie wyświetlacza wielofunkcyjnego MFD (ang.: Multi-Function Display), ekran można podzielić na dwie części do odczytu karty podejścia z jednej strony i mapy lub danych pogodowych z drugiej.

Funkcja ekranu dotykowego znajduje się pod ekranami u podstawy urządzenia. Są to de facto mniejsze ekrany, które posiadają dotykowe menu operacyjne z logiką podobną do tej w komputerach (z funkcjami „back" i „ home") dla ułatwienia pracy. Urządzenie posiada także kilka pokręteł i przycisków, w tym jedno do podkręcenia głośności radia i joystick do nawigacji po mapie.

G3000, tak jak w G1000, będzie posiadał funkcję zamiany wyświetlaczy, z której można będzie korzystać również podczas lotu. Poza systemem bezpiecznego kołowania SafeTaxi, ChartView oraz funkcjami sztucznej wizji, G3000 będzie przystosowany do map Jeppesen’a. Garmin liczy, że w połowie 2011 roku produkt będzie już scertyfikowany.

Obecnie trwa zjazd Krajowego Stowarzyszenia Lotnictwa Biznesowego, NBAA (ang.: National Business Aviation Association), na którym G3000 robi furorę. Zakup nowego urządzenia do swoich kokpitów zapowiedziały już HondaJet i PipierJet.

Zapraszamy do obejrzenia prezentacji wideo nowego dotykowego urządzenia Garmina.


Przetłumaczono na podstawie artykułu ze strony AVweb.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony