Nowe wymagania dotyczące doświadczenia na stanowisku pierwszego oficera
Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) poinformowała, iż zgodnie z opracowywaną ustawą piloci, którzy aplikują na stanowisko pierwszego oficera w przewozach komercyjnych muszą legitymować się nalotem w wysokości co najmniej 1500 h.
Zmiana przepisów jest zasługą rodzin pasażerów tragicznie zmarłych w katastrofie samolotu linii Colgan Air, który 12 lutego 2009 r. rozbił się w Clarence Center, w stanie Nowy Jork. Bliscy ofiar twierdzili, iż do wypadku doszło z powodu niewystarczającego poziomu wyszkolenia załogi
Kwestia wysokości wymaganego nalotu była szeroko dyskutowana pomiędzy Senatem i Izbą i przed przedłożeniem do głosowania musiała zostać zaakceptowana prze obie strony. Portal internetowy Buffalo News podał, iż ostateczna ustawa może dodatkowo zawierać klauzulę o utworzeniu bazy danych pilotów liniowych, dzięki której linie lotnicze będą miały wgląd w historię dotychczasowego doświadczenia potencjalnego kandydata. Szczegółowe informacje na ten temat mają zostać udostępnione po uchwaleniu przepisów.
Tłumaczenie z AvWeb
Zmiana przepisów jest zasługą rodzin pasażerów tragicznie zmarłych w katastrofie samolotu linii Colgan Air, który 12 lutego 2009 r. rozbił się w Clarence Center, w stanie Nowy Jork. Bliscy ofiar twierdzili, iż do wypadku doszło z powodu niewystarczającego poziomu wyszkolenia załogi
Kwestia wysokości wymaganego nalotu była szeroko dyskutowana pomiędzy Senatem i Izbą i przed przedłożeniem do głosowania musiała zostać zaakceptowana prze obie strony. Portal internetowy Buffalo News podał, iż ostateczna ustawa może dodatkowo zawierać klauzulę o utworzeniu bazy danych pilotów liniowych, dzięki której linie lotnicze będą miały wgląd w historię dotychczasowego doświadczenia potencjalnego kandydata. Szczegółowe informacje na ten temat mają zostać udostępnione po uchwaleniu przepisów.
Tłumaczenie z AvWeb
Źródło artykułu
Komentarze