Przejdź do treści
tankowanie samolotu
Źródło artykułu

Kolejny głos przeciwko stosowaniu etanolu w statkach powietrznych GA

Portal GA News opublikował kolejną opinię przeciwko stosowaniu paliw z dodatkiem etanolu w statkach powietrznych lotnictwa ogólnego. W powyższej kwestii, witryna przedstawiła stanowisko Roy’a Beisswenger’a, instruktora paralotniowego i egzaminatora posiadającego uprawnienia mechanika lekkich samolotów sportowych, który od 1993 r. buduje, lata i serwisuje konstrukcje napędzane silnikami Rotax. Beisswenger jest wydawcą magazynu Powered Sport Flying, a także prowadzi co-tygodniowy program radiowy o tej samej nazwie.

Beisswenger wypowiedział się w kwestii poważnych problemów, jakie w silnikach dwusuwowych powoduje 100LL i zawierająca etanol benzyna. "Jak wiadomo, kwestia paliwa jest najgorsza dla tych z nas, którzy latają na konstrukcjach typu ultralight i LSA (Light Sport Aircraft). Nie potrzebujemy ołowiu i tak naprawdę nie potrzebujemy także etanolu”, stwierdził.

"W przypadku silników dwusuwowych, etanol jest wyjątkowo niekorzystny, a paliwo ołowiowe nie sprzyja pierścieniom i osadza się na tłokach i świecach zapłonowych", kontynuował. "Dodatkowo, silniki dwusuwowe na paliwach z dodatkiem etanolu pracuja niewłaściwie. Mimo, że Rotax jest przystosowany do dużej ilości etanolu, to takiej możliwości nie posiada wiele systemów paliwowych, a to prowadzi do zakłócenia dopływu paliwa z powodu zanieczyszczenia jego filtrów. Ponadto, jeśli paliwo zanieczyszczone etanolem pozostanie dłużej w gaźniku, to może nastąpić tam korozja. Efekty tego typu nigdy nie miały miejsca w przypadku paliw wolnych od etanolu", dodał.

Tłumaczenie z GA News
 


FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony