Przejdź do treści
tankowanie samolotu
Źródło artykułu

Koalicja na rzecz avgasu wnioskuje o dalsze badania wpływu paliwa na środowisko

Koalicja na rzecz zachowania avgasu, w skład której weszły grupy branży lotniczej i organizacje przemysłu naftowego, przesłała do Agencji Ochrony Środowiska USA (EPA) pismo, w którym wnioskuje o dalsze badania mające odpowiedzieć na pytanie, czy ołowiowe paliwo lotnicze rzeczywiście jest znaczącym zagrożeniem dla środowiska.

Potwierdzenie tej tezy mogłoby być pierwszym krokiem do wprowadzenia zakazu wykorzystywania avgasu. Wspólny wniosek AOPY i koalicji był odpowiedzią na notę Agencji, informującą o prowadzeniu prac nad przepisami regulującymi tę kwestię. Stowarzyszenie oznajmiło, iż nie sądzi jednak, by dowody były na tyle wystarczające, żeby EPA stwierdziła zagrożenie tego typu.

"Uwagi koalicji podkreślają potrzebę uzyskania rzetelnych danych i lepszego zrozumienia problemu, a dopiero potem opracowania skutecznego naukowo planu, który podczas próby zlokalizowania rzeczywistych problemów środowiskowych postawi bezpieczeństwo lotnicze na pierwszym miejscu," powiedział przewodniczący AOPY, Craig Fuller.

Podstawową kwestia do zbadania jest to, czy emisja ołowiu z paliwa lotniczego wpływa na przekroczenie krajowych norm zanieczyszczenia powietrza. Jednocześnie jednak stanowisko AOPY wydaje się przyjmować jako nieuniknione fakt, iż ołowiowe paliwo lotnicze w końcu będzie musiało zostać zastąpione innym. "Koalicja będzie nadal ściśle współpracować z EPA i FAA w celu opracowania planu przejścia na paliwo bezołowiowe, które będzie odpowiadało kwestiom bezpieczeństwa, ekonomii i ochrony środowiska," czytamy w oświadczeniu.

Tłumaczenie z AvWeb

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony