Przejdź do treści
Hawker Beech Premier 390
Źródło artykułu

Hawker Beechcraft rozwija model odrzutowca Beech Premier

Jedną z kilku niespodzianek zakończonego niedawno w Atlancie zjazdu Krajowego Stowarzyszenia Lotnictwa Biznesowego (NBAA), było ogłoszenie przez firmę Hawker Beechcraft wprowadzenia na rynek zaktualizowanej wersji modelu Beech Premier. Nowy Hawker 200 będzie szybszy, będzie posiadał większy zasięg i będzie mógł operować wyżej niż jego poprzednik, powiedział na konferencji prasowej Shawn Dick, wiceprezes Hawker Beechcraft ds. sprzedaży.

W samolocie zmodernizowane zostało także wnętrze kabiny. Według Vicka, 95 procent lotów odrzutowców biznesowych jest wykonywanych na trasach do 1000 mil, z maksymalnie trzema pasażerami na pokładzie. Hawker 200 zamierza wypełnić tę niszę i zaoferować większą wydajność i komfort niż konkurenci, za cenę, która została skalkulowana na poziomie 7,55 mln dolarów. Certyfikacja maszyny planowana jest na koniec 2012 r., a pierwsze dostawy maja się rozpocząć w 2013 r. Vick zapowiedział także, że dzięki lepszym osiągom nowego modelu King Air (który teraz będzie mógł operować z krótszych pasów startowych), liczba dostępnych dla tej maszyny portów lotniczych zwiększy się o 1100.

Tymczasem dyrektor generalny spółki, Bill Boisture powiedział, iż firma przygotowuje się po części do kryzysu na rynku GA i kładzie obecnie większy nacisk na realizowanie zamówień dla wojska i sektora rządowego. Stwierdził również, iż w ostatnich testach samolot szkoleniowy Texan-II sprawował się niemal bezbłędnie, a wersja rozpoznawcza i nadzoru samolotu King Air 350 w dalszym ciągu znajduje nowe rynki zbytu.

Tłumaczenie z AvWeb

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony