Przejdź do treści
Źródło artykułu

FAA wymaga uzyskania certyfikatu uprawniającego do korzystania z systemu ADS-B

Stowarzyszenie Aircraft Electronics (AEA) poinformowało, iż dyrektywy Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA), zgodnie z którymi urządzenia ADS-B (prezentacja sytuacji ruchowej w czasie rzeczywistym) powinny być instalowane po uzyskaniu uzupełniającego certyfikatu typu (STC), skomplikują proces wdrażania rozwiązań tego typu dla samolotów lotnictwa ogólnego.

AEA stwierdziła, iż polityka FAA może spowodować opóźnienie wdrożenia, a w skrajnych przypadkach nawet niemożność wprowadzenia systemu ADS-B. Przepisy STC co najmniej podwoją koszt instalacji pojedynczego ADS-B w biznesowym lub korporacyjnym samolocie, a w lekkich samolotach GA koszty te wzrosną aż o 700 procent. FAA oznajmiła, iż przepisy STC dotyczące instalacji mogą zostać złagodzone w czasie, ale AEA spekuluje, że to tylko zniechęci do instalowania ADS-B przez właścicieli maszyn lotnictwa ogólnego.

Stowarzyszenie, w liście do Randy’go Babbitt'a, Administratora FAA, pyta: „Jak zachęcić potencjalnego użytkownika, aby zobowiązał zapłacić 700 procent więcej za instalację, której ukończenie prawdopodobnie potrwa miesiące, zamiast wyboru odłożenia tej decyzji w czasie, wiedząc, że zmniejszy to początkową inwestycje z 35000 dolarów za STC na o wiele bardziej atrakcyjną dla branży i mającą kosztować 4500 dolarów następną instalację?"

"Jesteśmy pewni, że konsekwencje memorandum z 30 sierpnia 2010 r. będą miały fatalny wpływ na pierwszą fazę wprowadzania przez Agencję systemu NextGen. Natychmiastowa interwencja jest konieczna, aby ograniczyć szkody spowodowane przez tego rodzaju politykę", konkluduje AEA. W ostatnim czasie FAA oświadczyła, że na terenie Stanów Zjednoczonych ADS-B będzie w pełni operacyjny do 2013 roku. Do roku 2020 każdy statek powietrzny lecący w przestrzeni kontrolowanej będzie musiał posiadać nadajnik ADS-B-out w celu identyfikacji i przekazania swojej pozycji. Opcjonalne ADS-B-in zapewni wyświetlanie na ekranach kokpitu bieżącej sytuacji ruchowej i warunków meteorologicznych.

Tłumaczenie z AvWeb


FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony