Przejdź do treści
Źródło artykułu

FAA wydała biuletyn dla samolotów Cessna, modeli 100, 200 i 300

Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) przypomina użytkownikom samolotów Cessna serii 100, 200 i 300, żeby przed każdym lotem przeprowadzali kontrolę paliwa pod kątem zawartości w nim wody.

„Wszyscy piloci, właściciele, operatorzy, personel obsługi i serwisów samolotów tego typu powinni zakładać, że w systemie paliwowym może znajdować się trochę wody," napisała FAA w Special Airworthiness Information Bulletin (SAIB). Woda może dostać się do systemu paliwowego z zewnątrz lub może się wytrącić z roztworu paliwa i osadzić po wewnętrznej stronie ścian zbiornika. Biuletyn zaleca, by właściciele zadbali o zawory odwadniające w różnych miejscach i sprawdzali je przed każdym lotem, pobierając co najmniej jedną próbkę paliwa z każdego zaworu.

FAA sugeruje, żeby samoloty w miarę możliwości hangarować. Instruuje również, żeby po lotach piloci pozostawiali zbiorniki maksymalnie napełnione, monitorowali dostawców paliwa i procedury tankowania. Pełny tekst SAIB, zawierający więcej szczegółów dla rocznych i 100-godzinnych kontroli jest dostępny na stronie Agencji.

Tłumaczenie z AvWeb

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony