Przejdź do treści
Źródło artykułu

FAA odbyła z branża lotniczą spotkanie dotyczące ADS-B

W dniach 8-9 lutego, w centrum rozwoju Stowarzyszenia Elektroniki Samolotowej (AEA - Aircraft Electronics Association’s) w Lee’s Summit, w stanie Missouri, odbyło się forum technologiczne dotyczące ADS-B (system prezentujący sytuacje ruchową w czasie rzeczywistym). W spotkaniu wzięło udział prawie 40 przedstawicieli reprezentujących różne podmioty branży lotniczej.

Forum zostało zorganizowane w celu odniesienia się do ograniczeń wstępnego projektu, certyfikacji systemów lotniczych, jak również kwestii montażu ADS-B w samolotach general aviation oraz urządzeń współpracujących z systemami zarządzania lotem w business jetach.

"AEA stworzyło bardzo dobrą okazję do dialogu, na której w nieformalnej atmosferze spotkali się ustawodawcy, producenci i technicy", powiedział Tim Taylor, dyrektor generalny FreeFlight Systems. "To było bardzo istotne i dobrze wiedzieć, że rozmowy w sprawie technologii ADS-B rozwijają się z etapu ‘co to jest’ na ‘jak to zrobimy’", dodał.

Uczestnicy Forum reprezentowali producentów sprzętu ADS-B, certyfikowane punkty serwisowe zaangażowane w instalacje ADS-B oraz personel regulacyjny. AEA wraz z Federalna Administracją Lotnictwa USA (FAA), podjęły współpracę celem zaktualizowania polityki Agencji w kwestii ADS-B i wymagań dotyczących instalacji samolotów w ten system.

"To forum zostało stworzone przez AEA z pełnym wsparciem FAA, w odpowiedzi na wydane jesienią ubiegłego roku przez Agencję zarządzenie, które nakazywało, aby wszystkie urządzenia ADS-B zostały instalowane w ramach uzupełniającego certyfikatu typu (STC)", powiedziała Paula Derks, prezes AEA. "Czuliśmy, że taka taktyka wpłynie nie tylko opóźnienie realizacji, ale stłumi także proces projektowania i produkcji tych innowacyjnych produktów, które mają być wprowadzone na rynek celem zapewnienia nisko-kosztowych rozwiązań dla samolotów lotnictwa ogólnego. Jesteśmy zadowoleni, że Agencja wysłuchała naszych obaw wygłoszonych na tym forum”.

Forum moderował Ric Peri, wiceprezes AEA ds. rządowych i przemysłu, a wśród prelegentów znaleźli się: Bruce DeCleene, kierownik oddziału FAA ds. systemów awioniki AIR-130, Tim Shaver z oddziału FAA ds. utrzymania awioniki, Don Walker z oddziału FAA ds. systemów awioniki AIR-130, Andy Leone z centrum technicznego FAA oraz Wes Ryan z Departamentu Małych Samolotów.

Więcej informacji dostępnych jest na stronie AEA.net

Tłumaczenie z generalaviationnews.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony