Przejdź do treści
Źródło artykułu

Elekryczne konstrukcje przyszłości na targach w Oshkosh

W trakcie targów lotniczych AirVenture, które w dniach od 26 lipca do 1 sierpnia odbyły się w Oshkosh, w stanie Wisconsin, zaprezentowane zostały dwie konstrukcje wykorzystujące nowego rodzaju jednostki napędowe. Pierwszą z nich był elektryczny śmigłowiec S-300C firmy Sikorsky, a drugą elektryczny lekki samolot sportowy e430 wyprodukowany przez spółkę Yuneec.

Według zapewnień producenta, elektryczny S-300C powinien wzbić się w powietrze jeszcze przed końcem bieżącego roku. Jego klasyczny silnik Lycoming o mocy 200-KM i zbiorniki paliwa zostały zastąpione przez silnik elektryczny US Hybrid i 45 Ah zestawy litowo-jonowych baterii dostarczonych przez Gaia Power Technologies. Na obecnym etapie rozwoju S-300 będzie mógł pozostawać w powietrzu przez 15 minut.

Dwumiejscowy e430 firmy Yuneec wyposażony został w nowe litowo-polimerowe baterie, dzięki którym czas lotu został wydłużony do dwóch godzin lotu. Producent zwiększył również żywotność akumulatorów, które obecnie można poddać 1500 cyklom ładowania. Firma uważa, iż technologia napędu tego typu pozwalająca na cztero-godzinny lot zostanie wprowadzona za pięć do siedmiu lat.

Na targach Airventure główni producenci podzespołów lotniczych ogłosili wprowadzenie nowych inicjatyw i programów badań naukowych mających na celu rozwój napędu elektrycznego w lekkich samolotach. Z porozumienia pomiędzy uczestniczącymi stronami wynika, iż baterie i technologia oferująca podobną wydajność i wytrzymałość co małe silniki tłokowe pojawi się za około 10 lat.

Tłumaczenie z Aionline
FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony